Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite hjälp med ett skidval.. Shiro?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 952475" data-attributes="member: 49358"><p>Lekfull men charge säger du. Ja om man jämför med just dina M103 så finns det ju få skidor idag som är så pass köttiga i konstruktionen.</p><p>Sj har jag haft både B-Squad Pro 189 (jupp..en väldigt styv damskida ;P), M103 193 och 2 årgångar EHP193, men saknade precis det du beskriver då jag inte alltid orkar/vill åka i mach3 genom ett puckelhav.</p><p>2 skidor som jag tycker har funkat fint för detta är dem jag åker på nu (Down Skis CD3) och dem jag hade förra året(Moment Bibby Pro 190).</p><p>Ingen av dem flexar så väldigt styvt eller har ett ton metall och gummi i sig. Det vill säga att det kommer inte att kännas lika köttigt när föret blir sämre, men det är en tradeoff som man får ta för att få något som känns mer lekfullt och är mer lättåkt när det blir lite tightare.</p><p></p><p>En skida som kanske kan vara en kompromiss fast utan att ha en uppböjd tail är Kästle BMX108 195cm. Har sj bara testat längden under, men blev väldigt imponerad hur lättåkt och livlig den var utan att tappa nå chrageegenskaper.</p><p>Annars är Katana en skida som är älskad av många som söker dessa egenskaper i en skida (minus twin)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 952475, member: 49358"] Lekfull men charge säger du. Ja om man jämför med just dina M103 så finns det ju få skidor idag som är så pass köttiga i konstruktionen. Sj har jag haft både B-Squad Pro 189 (jupp..en väldigt styv damskida ;P), M103 193 och 2 årgångar EHP193, men saknade precis det du beskriver då jag inte alltid orkar/vill åka i mach3 genom ett puckelhav. 2 skidor som jag tycker har funkat fint för detta är dem jag åker på nu (Down Skis CD3) och dem jag hade förra året(Moment Bibby Pro 190). Ingen av dem flexar så väldigt styvt eller har ett ton metall och gummi i sig. Det vill säga att det kommer inte att kännas lika köttigt när föret blir sämre, men det är en tradeoff som man får ta för att få något som känns mer lekfullt och är mer lättåkt när det blir lite tightare. En skida som kanske kan vara en kompromiss fast utan att ha en uppböjd tail är Kästle BMX108 195cm. Har sj bara testat längden under, men blev väldigt imponerad hur lättåkt och livlig den var utan att tappa nå chrageegenskaper. Annars är Katana en skida som är älskad av många som söker dessa egenskaper i en skida (minus twin) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite hjälp med ett skidval.. Shiro?
Tillbaka
Topp