Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
behöver lite hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 81662" data-attributes="member: 12152"><p>Generellt sett brukar det löna sig att vänta med bokningarna för resor runt nyår. Då menar jag inte rent ekonomiskt, utan snömässigt. Det är inte sällan som det skiljer ordentligt på snötäckets tjocklek mellan olika delar av alperna så tidigt på säsongen. Det gäller speciellt ytterområdena, som tex Italien, Serre Chevalier och östra Österrike. Vissa år har det tom varit grönt i bergen fram till mitten av januari. </p><p></p><p>Problemet är nog i detta fall att ni är så många som tio pers. Det blir säkerligen svårt att få in alla på samma restresa om nu väntar så länge. Kanske kan dom mindre bolagen vara ett alternativ. Hör med tex Ski Alpin (<a href="http://skidresor-ski-alpin.freeyellow.com/" target="_blank">http://skidresor-ski-alpin.freeyellow.com/</a>) som kör bussresor till Val Cenis i Frankrike. Han brukar kunna ge bra paketpriser på all-inclusive-resor, men är säkert inte svår att förhandla fram ett enklare alternativ för er grupp om ni vill laga mat själva. Ett annat tips är att höra med Niklas Sondell i Norrköping som brukar köra en bussresa till Verbier varje år. Den resan är säkert rätt så uppbokad redan tyvärr. Där handlar det inte om något resebolag med vinstintresse, utan en prispressad privat resa där överskottet i princip enbart går till att finansiera hans eget skidåkande. Jag var med på den trippen för två år sedan och då var det iaf sjukt billigt för att vara i Verbier. Kontakta mig på min gästbok eller FR-mail om du är intresserad så ska jag se om jag kan skrapa fram kontaktuppgifter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 81662, member: 12152"] Generellt sett brukar det löna sig att vänta med bokningarna för resor runt nyår. Då menar jag inte rent ekonomiskt, utan snömässigt. Det är inte sällan som det skiljer ordentligt på snötäckets tjocklek mellan olika delar av alperna så tidigt på säsongen. Det gäller speciellt ytterområdena, som tex Italien, Serre Chevalier och östra Österrike. Vissa år har det tom varit grönt i bergen fram till mitten av januari. Problemet är nog i detta fall att ni är så många som tio pers. Det blir säkerligen svårt att få in alla på samma restresa om nu väntar så länge. Kanske kan dom mindre bolagen vara ett alternativ. Hör med tex Ski Alpin ([URL]http://skidresor-ski-alpin.freeyellow.com/[/URL]) som kör bussresor till Val Cenis i Frankrike. Han brukar kunna ge bra paketpriser på all-inclusive-resor, men är säkert inte svår att förhandla fram ett enklare alternativ för er grupp om ni vill laga mat själva. Ett annat tips är att höra med Niklas Sondell i Norrköping som brukar köra en bussresa till Verbier varje år. Den resan är säkert rätt så uppbokad redan tyvärr. Där handlar det inte om något resebolag med vinstintresse, utan en prispressad privat resa där överskottet i princip enbart går till att finansiera hans eget skidåkande. Jag var med på den trippen för två år sedan och då var det iaf sjukt billigt för att vara i Verbier. Kontakta mig på min gästbok eller FR-mail om du är intresserad så ska jag se om jag kan skrapa fram kontaktuppgifter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
behöver lite hjälp
Tillbaka
Topp