Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite råd om turbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1094723" data-attributes="member: 12152"><p>Jag håller med rörande inserts. Om du inte ska använda den turbara bindningen på någon annan skida finns ingen anledning till att köra med inserts. </p><p></p><p>Om du kör på DIN över 11 normalt sett: Duke</p><p>11 eller under: Baron</p><p>9 och neråt och du gillar inte att dra på i hård pist: F12 finns som alternativ, men den är klart sämre i elasticitet. Så länge man är medveten om det funkar det. </p><p></p><p>Guardian är sämre på flera punkter enligt mig och är dessutom tyngre. Den funkar om du får den billigt begagnad, men annars är Marker bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1094723, member: 12152"] Jag håller med rörande inserts. Om du inte ska använda den turbara bindningen på någon annan skida finns ingen anledning till att köra med inserts. Om du kör på DIN över 11 normalt sett: Duke 11 eller under: Baron 9 och neråt och du gillar inte att dra på i hård pist: F12 finns som alternativ, men den är klart sämre i elasticitet. Så länge man är medveten om det funkar det. Guardian är sämre på flera punkter enligt mig och är dessutom tyngre. Den funkar om du får den billigt begagnad, men annars är Marker bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver lite råd om turbindning
Tillbaka
Topp