Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
behöver massa tips!!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dave_Spruce" data-source="post: 82230" data-attributes="member: 29566"><p>Ska ni åka till Cham så kan det vara svårt att få jobb i början på säsongen (början på dec) innan det kommit igång. Runt jul och nyår sätter det igång, ställen anställer fler, osv. Senare på säsongen blir dessutom folk sparkade, folk åker hem, säger upp sig, skadar sig, osv så jobb dyker upp under säsongen.</p><p></p><p>Förra säsongen kostade basic liftkortet 650 euro, räkna med typ 700 i år. Då ingår liftkort i alla Chams system plus 3 dagar i Schweiz, Italien och andra franska orter.</p><p></p><p>Att fixa boende hemifrån kan vara bra, det kan också vara skit. Man är åt minstonde garanterad tak över huvudet, hur illa det än går så har du åtminstonde någon stans att bo. Men och andra sidan kan man få schyst boende, som man kan kolla på först, om man åker ner och fixar det på plats, det löser sig alltid. Man kanske får byta bostad 2-3 ggr innan man hittar rätt man det kan det kanske vara värt.</p><p></p><p>Ang. jobb på Langley. Jag skulle hellre kapa min högra hand än att jobba på Langley. Mer om det ämnet kan du läsa här: <a href="http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=15073" target="_blank">http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=15073</a></p><p></p><p>Lycka till med din säsong och åker du till Cham så ses vi där!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dave_Spruce, post: 82230, member: 29566"] Ska ni åka till Cham så kan det vara svårt att få jobb i början på säsongen (början på dec) innan det kommit igång. Runt jul och nyår sätter det igång, ställen anställer fler, osv. Senare på säsongen blir dessutom folk sparkade, folk åker hem, säger upp sig, skadar sig, osv så jobb dyker upp under säsongen. Förra säsongen kostade basic liftkortet 650 euro, räkna med typ 700 i år. Då ingår liftkort i alla Chams system plus 3 dagar i Schweiz, Italien och andra franska orter. Att fixa boende hemifrån kan vara bra, det kan också vara skit. Man är åt minstonde garanterad tak över huvudet, hur illa det än går så har du åtminstonde någon stans att bo. Men och andra sidan kan man få schyst boende, som man kan kolla på först, om man åker ner och fixar det på plats, det löser sig alltid. Man kanske får byta bostad 2-3 ggr innan man hittar rätt man det kan det kanske vara värt. Ang. jobb på Langley. Jag skulle hellre kapa min högra hand än att jobba på Langley. Mer om det ämnet kan du läsa här: [URL]http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=15073[/URL] Lycka till med din säsong och åker du till Cham så ses vi där! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
behöver massa tips!!!
Tillbaka
Topp