Behöver nya pjäxor! HEAD The Show eller annat tips?

Lannemar

Medlem
Hej! Som jag skrev i rubriken så behöver jag nya pjäxor. Har idag ett par Salomon Shogun som är som nya, använda en vecka men antar att dom är för smala eller för hårda för tappar känseln i fötterna efter en timma och måste nästan ta av mig dom och vila. Är 180 cm och väger ca 70 kg! Jag kör cirka 45% offpist, 45 % pist och 10 % park så är ganska blandad körning och kör på hårt.. Kör på ett par Salomon Lord! Någon som har något tips på någon pjäxa som skulle passa? Har ganska breda fötter och om jag har förstått det rätt så är HEADs pjäxor lite bredare än Salomons.. Har dock inte hittat HEAD The Show i Sverige så om någon vet vart dom finns så länka gärna, måste inte vara i Sverige!
Sjukt tacksam för svar!! :)

Senast ändrad:
Ta med dig dina Shogun till en bootfitter. Han kan säga om din fot och pjäxan är en katastrof tillsammans eller om det går att ordna. Har du ens rätt storlek..? Ganska vanligt med för stora pjäxor vilket gör att man spänner åt som fan och foten domnar...

Jag har konstiga 'Kalle Anka-fötter' men det har funkat utmärkt sedan en kunnig fackman valt ut skal och innersko samt utfört sina trix. Det är helt hopplöst att klura ut vad som funkar på egen hand.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp