Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gahnis" data-source="post: 146259" data-attributes="member: 46117"><p>Svårt! Idag är skidmarknaden en djungel. Jag kan endast ge dig råd utifrån egna erfarenheter. </p><p> Jag skulle nog välja något ur Stöckli´s sortiment. Varför?...Jo, därför att det är handgjorda skidor från Schweiz, byggda av människor som "vet hur en skida skall byggas".</p><p> Jag åker själv på Stöckli sedan 2 säsonger tillbaka och det fungerar perfekt för mig.</p><p>Jag kan tänka mig att det står att det är "krävande" skidor i ganska många test, och det är väl i och för sig sant. Åtmonstone till en början. De första åken är det Stöckli som är ute och åker med dig och inte tvärtom, men efter en stunds nötande i backen blir man kompisar och då får skidåkning en helt ny dimension.</p><p> Jag tror att XL eller AT skulle ge dig de egenskaper du eftersträvar med isgrepp, slask pist o.s.v.</p><p>Tips är att kolla in olika recensioner på skidorna och se vad andra tycker, eller kontakta en bra skidbutik via telefon och få tips.... </p><p></p><p>Lycka till!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gahnis, post: 146259, member: 46117"] Svårt! Idag är skidmarknaden en djungel. Jag kan endast ge dig råd utifrån egna erfarenheter. Jag skulle nog välja något ur Stöckli´s sortiment. Varför?...Jo, därför att det är handgjorda skidor från Schweiz, byggda av människor som "vet hur en skida skall byggas". Jag åker själv på Stöckli sedan 2 säsonger tillbaka och det fungerar perfekt för mig. Jag kan tänka mig att det står att det är "krävande" skidor i ganska många test, och det är väl i och för sig sant. Åtmonstone till en början. De första åken är det Stöckli som är ute och åker med dig och inte tvärtom, men efter en stunds nötande i backen blir man kompisar och då får skidåkning en helt ny dimension. Jag tror att XL eller AT skulle ge dig de egenskaper du eftersträvar med isgrepp, slask pist o.s.v. Tips är att kolla in olika recensioner på skidorna och se vad andra tycker, eller kontakta en bra skidbutik via telefon och få tips.... Lycka till!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Tillbaka
Topp