Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Peter_K" data-source="post: 146260" data-attributes="member: 26232"><p>Om du åker runt 10 dagar per år skulle jag rekommendera att du fortsätter att hyra skidor. Du får gratis service, du slipper i princip oroa dig för stenar i pisten och du har alltid tillgång till den senaste utrustningen.</p><p></p><p>Om du ändå är sugen på att köpa egna, kliv in i en seriös affär med bra service och berätta att du tänkt köpa skidor men att du gärna vill test-åka först. De bör då ge dig en deal som brukar gå ut på att du betalar en avgift för att testa lite olika skidor (kostar ungefär som att hyra) och dessa pengar får du tillbaka om du köper ett par skidor. Då kan du själv testa och känna efter vad som passar dig. </p><p></p><p>Enligt en snabb Google-sökning jag gjorde såg jag att pjäxorna du har verkar vara ganska gamla. Utvecklingen har gått framåt rätt rejält på den fronten så jag skulle nog rekommendera att du börjar med att fundera på att köpa ett par nya pjäxor istället (till skillnad från skidor kräver pjäxor inte speciellt mycket service, plus att pjäxor är väldigt mycket mer individuella än skidor när det gäller vad som passar och inte passar). Pjäxorna är den viktigaste delen i din utrustning och är det något du ska lägga pengar på så är det dem. En skaplig guide till pjäxköp finns här: <a href="http://www.freeride.nu/content/93/" target="_blank">http://www.freeride.nu/content/93/</a> Ett i mitt tycke viktigt tillägg till det som står där är att prova länge. Gå runt med en pjäxa som känns bra i åtminstone 10 minuter. Är det något som klämmer eller känns obehagligt då, kan du vara rätt säker på att det känns väldigt mycket värre efter en dags skidåkning...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Peter_K, post: 146260, member: 26232"] Om du åker runt 10 dagar per år skulle jag rekommendera att du fortsätter att hyra skidor. Du får gratis service, du slipper i princip oroa dig för stenar i pisten och du har alltid tillgång till den senaste utrustningen. Om du ändå är sugen på att köpa egna, kliv in i en seriös affär med bra service och berätta att du tänkt köpa skidor men att du gärna vill test-åka först. De bör då ge dig en deal som brukar gå ut på att du betalar en avgift för att testa lite olika skidor (kostar ungefär som att hyra) och dessa pengar får du tillbaka om du köper ett par skidor. Då kan du själv testa och känna efter vad som passar dig. Enligt en snabb Google-sökning jag gjorde såg jag att pjäxorna du har verkar vara ganska gamla. Utvecklingen har gått framåt rätt rejält på den fronten så jag skulle nog rekommendera att du börjar med att fundera på att köpa ett par nya pjäxor istället (till skillnad från skidor kräver pjäxor inte speciellt mycket service, plus att pjäxor är väldigt mycket mer individuella än skidor när det gäller vad som passar och inte passar). Pjäxorna är den viktigaste delen i din utrustning och är det något du ska lägga pengar på så är det dem. En skaplig guide till pjäxköp finns här: [URL]http://www.freeride.nu/content/93/[/URL] Ett i mitt tycke viktigt tillägg till det som står där är att prova länge. Gå runt med en pjäxa som känns bra i åtminstone 10 minuter. Är det något som klämmer eller känns obehagligt då, kan du vara rätt säker på att det känns väldigt mycket värre efter en dags skidåkning... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Tillbaka
Topp