Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 146267" data-attributes="member: 12152"><p>Det låter ju faktiskt just som att du skulle behöva ett par dampjäxor. En av huvudegenskaperna hos dom är som jag har fattat det att skaftet är anpassat för just bredare vader och kortare underben. Åk till en, eller ännu hellre ett antal seriösa och stora butiker. Lägg ner den tid och de pengar det krävs. Jag tycker helt klart att du ska lösa pjäxfrågan innan du ens börjar fundera på att handla skidor. Skidor kan man åka in sig på nästan vad som helst. Med ett par kass pjäxor kommer du ingenstans i din utveckling.</p><p></p><p>Ett tips är att snacka med en butik som formsprutar mycket innerskor och därmed ofta har mycket orginalinnerskor över. Genom att kombinera olika märken på skal och innersko kan du lätt få mer eller mindre utrymme i skaftet. Ta fram en sko som har en tjock stoppning runt benet (de flesta Tecnica tex) och byt ut innerskon till exempelvis en Salomon Crossmax 10-innersko. Den är klart tunnare i vadderingen uppe i benet. Var inte rädd för att testa lite udda lösningar och hitta en butik som har kunnighet och möjlighet att hitta dom åt dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 146267, member: 12152"] Det låter ju faktiskt just som att du skulle behöva ett par dampjäxor. En av huvudegenskaperna hos dom är som jag har fattat det att skaftet är anpassat för just bredare vader och kortare underben. Åk till en, eller ännu hellre ett antal seriösa och stora butiker. Lägg ner den tid och de pengar det krävs. Jag tycker helt klart att du ska lösa pjäxfrågan innan du ens börjar fundera på att handla skidor. Skidor kan man åka in sig på nästan vad som helst. Med ett par kass pjäxor kommer du ingenstans i din utveckling. Ett tips är att snacka med en butik som formsprutar mycket innerskor och därmed ofta har mycket orginalinnerskor över. Genom att kombinera olika märken på skal och innersko kan du lätt få mer eller mindre utrymme i skaftet. Ta fram en sko som har en tjock stoppning runt benet (de flesta Tecnica tex) och byt ut innerskon till exempelvis en Salomon Crossmax 10-innersko. Den är klart tunnare i vadderingen uppe i benet. Var inte rädd för att testa lite udda lösningar och hitta en butik som har kunnighet och möjlighet att hitta dom åt dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd om nya skidor!
Tillbaka
Topp