Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Patrek" data-source="post: 192628" data-attributes="member: 43218"><p>Tja. Jag är själv 187 cm lång och väger 75-77 kg. Jag har kört på seth pistol 189 i en och en halv säsong och tycker det funkar finfint. Eftersom den är rätt mjuk blir den väldigt smidig. Tycker inte du ska ha kortare än så.</p><p></p><p>Att 189:an skulle vara 194cm lång (om det är så du menar) stämmer inte, tror att den är just 189cm om man mäter "fågelvägen" från nos till bakände. Däremot mäter de flesta tillverkare på något annat sätt vilket gör att SP 189 är längre än de flesta tillverkares 190-skidor. Den är ca 1cm kortare än gamla big daddyn och sanouk, som båda enligt tillverkarna är 193cm.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Patrek, post: 192628, member: 43218"] Tja. Jag är själv 187 cm lång och väger 75-77 kg. Jag har kört på seth pistol 189 i en och en halv säsong och tycker det funkar finfint. Eftersom den är rätt mjuk blir den väldigt smidig. Tycker inte du ska ha kortare än så. Att 189:an skulle vara 194cm lång (om det är så du menar) stämmer inte, tror att den är just 189cm om man mäter "fågelvägen" från nos till bakände. Däremot mäter de flesta tillverkare på något annat sätt vilket gör att SP 189 är längre än de flesta tillverkares 190-skidor. Den är ca 1cm kortare än gamla big daddyn och sanouk, som båda enligt tillverkarna är 193cm. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver råd!
Tillbaka
Topp