Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tipps inför skid köp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zentradi" data-source="post: 612591" data-attributes="member: 102747"><p>Hej</p><p>Jag har åkt skider mer eller mindre sen jag var liten framför allt i kittelfjäll. Det har inte blivit allt för mycket topp turer men en hel del upp åkt offpist.</p><p></p><p>Åker nu på en Public Enemy, 179 lång sen några år tillbaka, har även ett par alpaine trekkers till dem som jag använt för toppturer. Nu är jag sugen på en mer ren offpiståkning som ska passa i våra nordiska förhållanden. Vill inte ha något för sladdrigt. Tänkte sätta en stabil randonee bindning på dem, vet inte vilken än så tar gärna emot tips.</p><p></p><p>Har kollat in Dynastar Pro Rider, den värkar fin och jag provade Dynastar Mystic förra helgen. Tycket den funkade ben kändes lite för smal, bara 8 mm bredare än skidan jag har. Har även läst en del om salomon shogun, den ser ju sjyst den med.</p><p></p><p>Kom gärna med synpunkter, lite osäker på längden men är lite inne på att köpa ca 190.</p><p></p><p>Själv är jag 183 och väger ca 75 kg</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zentradi, post: 612591, member: 102747"] Hej Jag har åkt skider mer eller mindre sen jag var liten framför allt i kittelfjäll. Det har inte blivit allt för mycket topp turer men en hel del upp åkt offpist. Åker nu på en Public Enemy, 179 lång sen några år tillbaka, har även ett par alpaine trekkers till dem som jag använt för toppturer. Nu är jag sugen på en mer ren offpiståkning som ska passa i våra nordiska förhållanden. Vill inte ha något för sladdrigt. Tänkte sätta en stabil randonee bindning på dem, vet inte vilken än så tar gärna emot tips. Har kollat in Dynastar Pro Rider, den värkar fin och jag provade Dynastar Mystic förra helgen. Tycket den funkade ben kändes lite för smal, bara 8 mm bredare än skidan jag har. Har även läst en del om salomon shogun, den ser ju sjyst den med. Kom gärna med synpunkter, lite osäker på längden men är lite inne på att köpa ca 190. Själv är jag 183 och väger ca 75 kg [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tipps inför skid köp
Tillbaka
Topp