Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Behöver tipps och råd vid köp av ny HD videokamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="karln" data-source="post: 808130" data-attributes="member: 61849"><p>Panasonic TM700 är mer eller mindre den bästa traditionella videokamera du kan skaffa. Inte billig men väldigt prisvärd. Jag hade mycket hellre lagt 8000 på den än vilken kamera som helst i 5000kr klassen.</p><p></p><p>Kraven du har är orealistiska, ingen grynighet i något ljus är hyffsat omöjligt och helt omöjligt för kameror under 5000. Fundera lite mer på vad du har för krav runt formatet. Vill du ha en traditionell filmkamera eller kan du tänka dig att filma med en DSLR ? Och klarar du dig utan autofokus?</p><p></p><p>DSLR är överlägsna på ljuskänslighet, Depth of field, och du kan filma med olika objektiv. Men det finns bara en DSLR med bra autofokus i filmläge, Sony A33/55. Om du klarar dig med ganska ryckig Autofokus eller utan så finns det många alternativ. Den kamera som är bäst på film skulle jag säga är Panasonic GH1 men det finns många att välja mellan som är lite olika bra på att ta bilder och filma men som har en sak gemensamt, att de är överlägsna traditionella videokameror i samma prisklass kvalitetmässigt men underlägsna handhavandemässigt. Kolla andra trådar här, finns ganska mycket info om HDSLR.</p><p></p><p>Dessa kameror hade jag tittat på:</p><p></p><p>Videokamera (om du har råd och verkligen vill ha videokamera så behöver du inte tänka mycket längre):</p><p>Panasonic TM700</p><p></p><p>DSLR med video:</p><p>Sony A55 / A33</p><p>Panasonic GH1 / GH2</p><p>Canon 550D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="karln, post: 808130, member: 61849"] Panasonic TM700 är mer eller mindre den bästa traditionella videokamera du kan skaffa. Inte billig men väldigt prisvärd. Jag hade mycket hellre lagt 8000 på den än vilken kamera som helst i 5000kr klassen. Kraven du har är orealistiska, ingen grynighet i något ljus är hyffsat omöjligt och helt omöjligt för kameror under 5000. Fundera lite mer på vad du har för krav runt formatet. Vill du ha en traditionell filmkamera eller kan du tänka dig att filma med en DSLR ? Och klarar du dig utan autofokus? DSLR är överlägsna på ljuskänslighet, Depth of field, och du kan filma med olika objektiv. Men det finns bara en DSLR med bra autofokus i filmläge, Sony A33/55. Om du klarar dig med ganska ryckig Autofokus eller utan så finns det många alternativ. Den kamera som är bäst på film skulle jag säga är Panasonic GH1 men det finns många att välja mellan som är lite olika bra på att ta bilder och filma men som har en sak gemensamt, att de är överlägsna traditionella videokameror i samma prisklass kvalitetmässigt men underlägsna handhavandemässigt. Kolla andra trådar här, finns ganska mycket info om HDSLR. Dessa kameror hade jag tittat på: Videokamera (om du har råd och verkligen vill ha videokamera så behöver du inte tänka mycket längre): Panasonic TM700 DSLR med video: Sony A55 / A33 Panasonic GH1 / GH2 Canon 550D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Behöver tipps och råd vid köp av ny HD videokamera
Tillbaka
Topp