Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behöver tips för inköp av skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hakke1" data-source="post: 925766" data-attributes="member: 129158"><p>Hej! Detta är mitt första inlägg på detta forum, och anledningen är enkel - jag behöver köpa ett par nya skidor! Hoppas att moderatorerna har överseende med mitt "underkategori"-val, då jag egentligen tror att denna tråd skulle passa bättre i en "allmänt om skidor"-tråd.</p><p></p><p>Hur som haver: Jag är ute efter ett par allroundskidor som skall användas sporadiskt i några år framöver. De kommer nog antagligen att användas på följande sätt: 60% pist, 30% off-pist/puder och 10% park, och ser gärna att de är av "twintip"-model (det vill säga går att åka med åt båda hållen). Min "skill-level" vad gäller skidåkning är la medel/avancerad, då jag åkt sen barnsben och tävlat i bl.a. storslalom. Jag väger 86 kg, och är ungefär 180 cm lång (om det nu skulle påverka valet). Har för skojs skull kikat runt lite (bl.a. i "Åka Skidors" prylguide), och blivit lite intresserad av Salomon Shogun, Armada Alpha 1 och Line Prophet 98 - dock vet jag inte hur väl dessa skidor fyller mina syften.</p><p></p><p>Så, mina frågor till er kunniga inom området:</p><p></p><p>1) Har ni något förslag på skidor som skulle kunna passa mig efter ovanstående kriterium?</p><p>2) Vad har ni för erfarenhet av Salomon Shogun,Armada Alpha 1 eller Line Prophet 98?</p><p></p><p>Med vänlig hälsning Hakke1</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hakke1, post: 925766, member: 129158"] Hej! Detta är mitt första inlägg på detta forum, och anledningen är enkel - jag behöver köpa ett par nya skidor! Hoppas att moderatorerna har överseende med mitt "underkategori"-val, då jag egentligen tror att denna tråd skulle passa bättre i en "allmänt om skidor"-tråd. Hur som haver: Jag är ute efter ett par allroundskidor som skall användas sporadiskt i några år framöver. De kommer nog antagligen att användas på följande sätt: 60% pist, 30% off-pist/puder och 10% park, och ser gärna att de är av "twintip"-model (det vill säga går att åka med åt båda hållen). Min "skill-level" vad gäller skidåkning är la medel/avancerad, då jag åkt sen barnsben och tävlat i bl.a. storslalom. Jag väger 86 kg, och är ungefär 180 cm lång (om det nu skulle påverka valet). Har för skojs skull kikat runt lite (bl.a. i "Åka Skidors" prylguide), och blivit lite intresserad av Salomon Shogun, Armada Alpha 1 och Line Prophet 98 - dock vet jag inte hur väl dessa skidor fyller mina syften. Så, mina frågor till er kunniga inom området: 1) Har ni något förslag på skidor som skulle kunna passa mig efter ovanstående kriterium? 2) Vad har ni för erfarenhet av Salomon Shogun,Armada Alpha 1 eller Line Prophet 98? Med vänlig hälsning Hakke1 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Behöver tips för inköp av skidor
Tillbaka
Topp