Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tips och råd angående pjäxor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Alex_M" data-source="post: 832966" data-attributes="member: 102758"><p>Hallå! </p><p></p><p>Har precis köpt ett par Lange RS110 Wide. Eftersom jag har en bred fot. </p><p></p><p>Innan körde jag med ett par nordica speedmachine. Och upplevde att dom va trånga som satan. Och man fick kramp efter 2 åk i backen. Vilket suger rätt rejält. </p><p></p><p>Så nu när jag har bytt till langepjäxorna så har problemet blivit mycket mindre. Men kommer fortfarande efter en sisådär 4-5 åk. Jag vet inte om det är normalt att man får så eller om det bara är mina pjäxor som kanske fortfarande är för trånga ? Jag kan röra på tårna utan problem och dom sitter ju bra på foten. Dock så kanske dom är en aning trånga i sidled. Vad jag upplever iaf. Köpte pjäxorna i rommes skidbutik. Vet absolut inte hur kunniga och duktiga dom är där. </p><p></p><p>Går det att värma skalet så att det blir bredare eller hur gör man ? ska man gå till en riktig bootfitter och prova pjäxor kanske ? Ös på med tips å råd. </p><p></p><p>Tack på förhand.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alex_M, post: 832966, member: 102758"] Hallå! Har precis köpt ett par Lange RS110 Wide. Eftersom jag har en bred fot. Innan körde jag med ett par nordica speedmachine. Och upplevde att dom va trånga som satan. Och man fick kramp efter 2 åk i backen. Vilket suger rätt rejält. Så nu när jag har bytt till langepjäxorna så har problemet blivit mycket mindre. Men kommer fortfarande efter en sisådär 4-5 åk. Jag vet inte om det är normalt att man får så eller om det bara är mina pjäxor som kanske fortfarande är för trånga ? Jag kan röra på tårna utan problem och dom sitter ju bra på foten. Dock så kanske dom är en aning trånga i sidled. Vad jag upplever iaf. Köpte pjäxorna i rommes skidbutik. Vet absolut inte hur kunniga och duktiga dom är där. Går det att värma skalet så att det blir bredare eller hur gör man ? ska man gå till en riktig bootfitter och prova pjäxor kanske ? Ös på med tips å råd. Tack på förhand. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tips och råd angående pjäxor.
Tillbaka
Topp