Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tips! Skaffa Mantra+bindning(STH14?)+pjäxa
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KimGsson" data-source="post: 585575" data-attributes="member: 35935"><p>Svårt att svara på när man inte vet hur du åker.. Sth 16 är ju helt klart det bättre valet enligt mig men så länge du kör i pisten och inte allt för hårt i offpisten så borde 14 räcka gott och väl. Ett tips: Tänk inte för mkt på vikten när du ska bestämma DIN på bindningen. Beror helt på hur du åker, ju fortare och aggresivare åkning desto mer påfrestning på bindningen. (helt logiskt). Jag väger 87 kilo och kör med sth 16 och när jag körde senast på den vägde jag 80 och de löser ut precis som jag vill. Sitter alltså inte för hårt eftersom jag utsätter bindningen tillräckligt med min åkstil. Pröva dig fram.</p><p></p><p>Bästa sätt att hitta pjäxor är att testa sig fram och sen fråga folk om erfarenheter om pjäxan/pjäxorna du tycker sitter bra. Det finns inga genvägar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KimGsson, post: 585575, member: 35935"] Svårt att svara på när man inte vet hur du åker.. Sth 16 är ju helt klart det bättre valet enligt mig men så länge du kör i pisten och inte allt för hårt i offpisten så borde 14 räcka gott och väl. Ett tips: Tänk inte för mkt på vikten när du ska bestämma DIN på bindningen. Beror helt på hur du åker, ju fortare och aggresivare åkning desto mer påfrestning på bindningen. (helt logiskt). Jag väger 87 kilo och kör med sth 16 och när jag körde senast på den vägde jag 80 och de löser ut precis som jag vill. Sitter alltså inte för hårt eftersom jag utsätter bindningen tillräckligt med min åkstil. Pröva dig fram. Bästa sätt att hitta pjäxor är att testa sig fram och sen fråga folk om erfarenheter om pjäxan/pjäxorna du tycker sitter bra. Det finns inga genvägar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Behöver tips! Skaffa Mantra+bindning(STH14?)+pjäxa
Tillbaka
Topp