Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver tips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MorphySWE" data-source="post: 619359" data-attributes="member: 103711"><p>Tjena,</p><p></p><p>Har haft min bräda sen 2007/08 (en amplid doctrine) och MLB bindningar till. Nu är det så att jag ramlat runt så mycket så mina bindningar ser ut som om de har blivit grovt misshandlade. Ena bakdelen (som man kan låsa fast lutningen på ens "stance" tappade jag när ja ramlade nån gång, sedan försvann fotplattan från själva bindningen så nu står jag i princip på skruvarna. Skruven som håller fast fotplattan är sjukt dålig på min högra bindning och den fotplattan lossnar också och sitter väldigt löst på bindningen. Fotbanden är också väldigt dåliga/korta och skruvarna går upp sakta när jag åker och måste dras åt minst en gång under en dags åkning. </p><p></p><p>Nu är frågan, tar brädan/bindningen stryk av att jag åker utan fotplatta? (det finns inget stöd framme vid tårna utan mina boots hänger bara ut i luften på framsidan av brädan.) Att bakdelslåset på den vänstra bindningen ramlat av gör inte så mycket eftersom jag ändå inte vinklar fram stödet något när jag åker. </p><p></p><p>Ja ska ner till St anton nu på lördag och ja vill inte sitta i backen med en trasig bindning. </p><p></p><p>Vad tycker ni ? Ska jag lägga cash på en ny vänster bindning eller ska ja spendera de på sprit/mat/kul istället?</p><p></p><p>Är bara rädd att skiten kommer lossna på nått sätt eller att skiten böjs för mycket framåt vid tåsväng eftersom ja inte har nått stöd där fram. (det är dock inget fel på de fyra skruvar som håller bindningen fast mot brädan!)</p><p></p><p>Kommer hoppa en hel del och åka i terräng o sånt.</p><p></p><p>Tacksam för svar!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MorphySWE, post: 619359, member: 103711"] Tjena, Har haft min bräda sen 2007/08 (en amplid doctrine) och MLB bindningar till. Nu är det så att jag ramlat runt så mycket så mina bindningar ser ut som om de har blivit grovt misshandlade. Ena bakdelen (som man kan låsa fast lutningen på ens "stance" tappade jag när ja ramlade nån gång, sedan försvann fotplattan från själva bindningen så nu står jag i princip på skruvarna. Skruven som håller fast fotplattan är sjukt dålig på min högra bindning och den fotplattan lossnar också och sitter väldigt löst på bindningen. Fotbanden är också väldigt dåliga/korta och skruvarna går upp sakta när jag åker och måste dras åt minst en gång under en dags åkning. Nu är frågan, tar brädan/bindningen stryk av att jag åker utan fotplatta? (det finns inget stöd framme vid tårna utan mina boots hänger bara ut i luften på framsidan av brädan.) Att bakdelslåset på den vänstra bindningen ramlat av gör inte så mycket eftersom jag ändå inte vinklar fram stödet något när jag åker. Ja ska ner till St anton nu på lördag och ja vill inte sitta i backen med en trasig bindning. Vad tycker ni ? Ska jag lägga cash på en ny vänster bindning eller ska ja spendera de på sprit/mat/kul istället? Är bara rädd att skiten kommer lossna på nått sätt eller att skiten böjs för mycket framåt vid tåsväng eftersom ja inte har nått stöd där fram. (det är dock inget fel på de fyra skruvar som håller bindningen fast mot brädan!) Kommer hoppa en hel del och åka i terräng o sånt. Tacksam för svar! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Behöver tips
Tillbaka
Topp