Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Belastning snowboard/skidor - behöver era åsikter!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MarkusO" data-source="post: 328233" data-attributes="member: 13390"><p>Frågan är om inte kortare skiddagar är lösningen i ditt fall.</p><p></p><p>Ledbrosknedslitning är inte kul, det blir i regel artros av det när man blir äldre. Brosket återbildas inte heller, men med tiden ersätts det av broskliknande vävnad som i princip får samma funktion.</p><p></p><p>Jag har ett liknande problem efter en (dum) krasch för ett par år sedan. Så länge jag inte åker hårt hela dagar så fungerar det dock ganska bra. Får knät för stora belastningsdoser under en dag säger det ifrån, genom att svullna, bli segt och värka. Resultatet blir att man får hålla igen lite, tänka sig för och ta lite kortare dagar. Än så länge tycker jag att det fungerar ganska bra. Det ska sägas att Diklofenak/Voltaren (i tablettform) är sjukt effektivt för den här typen av svullnadsproblem. Det sänker det mesta under natten.</p><p></p><p>Jag tvivlar på att ett byte till bräda löser dina problem iom att du inte skriver nåt om stabilitetsminskning i leden. Möjligen temporärt då, innan du har fått upp tempot i den nya disciplinen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MarkusO, post: 328233, member: 13390"] Frågan är om inte kortare skiddagar är lösningen i ditt fall. Ledbrosknedslitning är inte kul, det blir i regel artros av det när man blir äldre. Brosket återbildas inte heller, men med tiden ersätts det av broskliknande vävnad som i princip får samma funktion. Jag har ett liknande problem efter en (dum) krasch för ett par år sedan. Så länge jag inte åker hårt hela dagar så fungerar det dock ganska bra. Får knät för stora belastningsdoser under en dag säger det ifrån, genom att svullna, bli segt och värka. Resultatet blir att man får hålla igen lite, tänka sig för och ta lite kortare dagar. Än så länge tycker jag att det fungerar ganska bra. Det ska sägas att Diklofenak/Voltaren (i tablettform) är sjukt effektivt för den här typen av svullnadsproblem. Det sänker det mesta under natten. Jag tvivlar på att ett byte till bräda löser dina problem iom att du inte skriver nåt om stabilitetsminskning i leden. Möjligen temporärt då, innan du har fått upp tempot i den nya disciplinen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Belastning snowboard/skidor - behöver era åsikter!
Tillbaka
Topp