Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
benhinne problem, vilken PJÄXA är bäst ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 969070" data-attributes="member: 60010"><p>Svaret är inte alltid 3 delad pjäxa. Jag t.ex får mer ont av dem. För mig funkar endast boosterstrap, sjukt tajt passform i övre delen av pjäxan och en pjäxa som flexar helt jämnt. Alltså flexar så att tungan har denna form vid fullt flex --> / <-- och inte denna form -->(<--. Om den flexar så, vilket jag tycker många tredelade pjäxor gör, så får du en tryckpunkt vilket kan utlösa benhinneinflamation snarare än förebygga den.</p><p></p><p>Men som alla andra har sagt så är tajt passform och boosterstrap det enda universella.</p><p>Tänk även på att även om det gör mer ont under själva åkningen så ska man alltid spänna åt ordentligt. Inte överdriva men lite blåmärken på smalbenet för att pjäxan är spänd ordentligt är mycket bättre än benhinneinflamation pga glappande pjäxa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 969070, member: 60010"] Svaret är inte alltid 3 delad pjäxa. Jag t.ex får mer ont av dem. För mig funkar endast boosterstrap, sjukt tajt passform i övre delen av pjäxan och en pjäxa som flexar helt jämnt. Alltså flexar så att tungan har denna form vid fullt flex --> / <-- och inte denna form -->(<--. Om den flexar så, vilket jag tycker många tredelade pjäxor gör, så får du en tryckpunkt vilket kan utlösa benhinneinflamation snarare än förebygga den. Men som alla andra har sagt så är tajt passform och boosterstrap det enda universella. Tänk även på att även om det gör mer ont under själva åkningen så ska man alltid spänna åt ordentligt. Inte överdriva men lite blåmärken på smalbenet för att pjäxan är spänd ordentligt är mycket bättre än benhinneinflamation pga glappande pjäxa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
benhinne problem, vilken PJÄXA är bäst ?
Tillbaka
Topp