Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation = körd säsong?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jorgen_b" data-source="post: 1093415" data-attributes="member: 156945"><p>Sorry, men fakta är att det inte finns någon quickfix mot benhinneinflammation. Mitt råd,, leta upp en legitimerad idrotts läkare och kolla med dem. Benhinneinflammation är trots namnet inte en inflammation, så alla råd om inflammations dämpande tabletter är bara att glömma. Det är en förslitningsskada för underbenets muskler och senors fäste mot insidan av skenbenet. Så vilar man läker det av sig själv, fortsätter man köra så är det risk för stressfrakturer. Hitta orsaken till problem. Här låter det som att du ska sluta springa, iaf med den utrustningen som du har nu. Mitt råd är att vila, sök upp en idrotts läkare, kanske du kan få en magisk salva med massa steroider eller nått som kan påskynda läk processen. Du är ju inte i Sverige så dom lär ju ha drag i sina läkemedel. Med rätt krämer/sprutor så kan du säkert börja så smått om en vecka eller två. Du ska nog prova hyra ett par andra pjäxor. Om dom glappar 2-3 cm så sitter dom inte bra. 2-3cm är ju så man kan gömma en par mackor i pjuken till liftfika.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jorgen_b, post: 1093415, member: 156945"] Sorry, men fakta är att det inte finns någon quickfix mot benhinneinflammation. Mitt råd,, leta upp en legitimerad idrotts läkare och kolla med dem. Benhinneinflammation är trots namnet inte en inflammation, så alla råd om inflammations dämpande tabletter är bara att glömma. Det är en förslitningsskada för underbenets muskler och senors fäste mot insidan av skenbenet. Så vilar man läker det av sig själv, fortsätter man köra så är det risk för stressfrakturer. Hitta orsaken till problem. Här låter det som att du ska sluta springa, iaf med den utrustningen som du har nu. Mitt råd är att vila, sök upp en idrotts läkare, kanske du kan få en magisk salva med massa steroider eller nått som kan påskynda läk processen. Du är ju inte i Sverige så dom lär ju ha drag i sina läkemedel. Med rätt krämer/sprutor så kan du säkert börja så smått om en vecka eller två. Du ska nog prova hyra ett par andra pjäxor. Om dom glappar 2-3 cm så sitter dom inte bra. 2-3cm är ju så man kan gömma en par mackor i pjuken till liftfika. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation = körd säsong?
Tillbaka
Topp