Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jonsbert" data-source="post: 361366" data-attributes="member: 28873"><p>Har haft problem med det här länge. Några tips:</p><p></p><p>Gå till läkaren och klaga på skiten, och säg att du vill gjuta skydd på vaden. Det finns plast som man värmer upp, och sen lägger på vaden så att den formar sig (som killen som var inne på t-röd-flaskorna, fast mycket bättre), ortopedplast brukar den kallas. Skydden ska gå fem-tio centimeter ovanför skaftet och typ 15 ner, skulle jag tro. Men gör hellre för stora, det är bara att klippa av dom. Dom behöver inte vara superbreda. Dom är lite triangelformade, smalast längst ner, och täcker typ en tredjedel av benet vid pjäxkanten.</p><p> Dom här skydden gör att bakkappan på pjäxan inte "skär in" i vaden vid bakviktslandningar, något som man får ont på framsidan och baksidan av. Trycket fördelas ut på en större yta.</p><p></p><p>Stretcha och träna.</p><p></p><p>Formgjut, viktigt med sulorna.</p><p></p><p>Booster Straps! Det är pjäxremmar med gummi i som flexar, och gör att du kan dra åt jäkigt hårt, men pjäxan blir ändå inte stum. Det går att köpa till pjäxorna, fast Nordica har börjat ha det på många modeller. Jag bytte till Nordica i år, och det hjälpte som fan.</p><p></p><p>Voltaren gel.</p><p></p><p>Landa mitt på skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jonsbert, post: 361366, member: 28873"] Har haft problem med det här länge. Några tips: Gå till läkaren och klaga på skiten, och säg att du vill gjuta skydd på vaden. Det finns plast som man värmer upp, och sen lägger på vaden så att den formar sig (som killen som var inne på t-röd-flaskorna, fast mycket bättre), ortopedplast brukar den kallas. Skydden ska gå fem-tio centimeter ovanför skaftet och typ 15 ner, skulle jag tro. Men gör hellre för stora, det är bara att klippa av dom. Dom behöver inte vara superbreda. Dom är lite triangelformade, smalast längst ner, och täcker typ en tredjedel av benet vid pjäxkanten. Dom här skydden gör att bakkappan på pjäxan inte "skär in" i vaden vid bakviktslandningar, något som man får ont på framsidan och baksidan av. Trycket fördelas ut på en större yta. Stretcha och träna. Formgjut, viktigt med sulorna. Booster Straps! Det är pjäxremmar med gummi i som flexar, och gör att du kan dra åt jäkigt hårt, men pjäxan blir ändå inte stum. Det går att köpa till pjäxorna, fast Nordica har börjat ha det på många modeller. Jag bytte till Nordica i år, och det hjälpte som fan. Voltaren gel. Landa mitt på skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Tillbaka
Topp