Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ptrl" data-source="post: 361426"><p>raka INTE benen</p><p>åk inte med jättelöst spända pjucks eller tvärtom.</p><p>gå till en läkare o fråga om denna kan skicka dig vidare, jag har t.ex fått ultraljud på mina benhinnor, (det var värmen som vi ville åt där)</p><p>formgjut sulorna till pjäxorna.</p><p>Gå även till Löplappet eller liknande, där dom gör fortgjutna sulor till dina vanliga skor, löpskor et.c Dessa ska ALLTID användas.</p><p>Sen kan du även gå till Alpingaraget där dom kan lägga in stöd i dina pjäxor så trycket mot smalbenet minskar och fördelas på sidorna istället.</p><p>Använd linnement 2grr om dagen.</p><p></p><p>Allt detta har hjälpt mig på vägen mot benhinneinflammation. </p><p></p><p>förövrigt tycker jag att Freeride.se ska göra en guide av nåt slag om benhinneinflammation där de tar upp problemet och vad man kan göra åt det, allmän info om benhinneinflammation alltså. Eftersom att det är många skidåkare som lider av detta och nya trådar startas om det hela tiden, så skulle det nog vara en bra idé.</p><p></p><p>/P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ptrl, post: 361426"] raka INTE benen åk inte med jättelöst spända pjucks eller tvärtom. gå till en läkare o fråga om denna kan skicka dig vidare, jag har t.ex fått ultraljud på mina benhinnor, (det var värmen som vi ville åt där) formgjut sulorna till pjäxorna. Gå även till Löplappet eller liknande, där dom gör fortgjutna sulor till dina vanliga skor, löpskor et.c Dessa ska ALLTID användas. Sen kan du även gå till Alpingaraget där dom kan lägga in stöd i dina pjäxor så trycket mot smalbenet minskar och fördelas på sidorna istället. Använd linnement 2grr om dagen. Allt detta har hjälpt mig på vägen mot benhinneinflammation. förövrigt tycker jag att Freeride.se ska göra en guide av nåt slag om benhinneinflammation där de tar upp problemet och vad man kan göra åt det, allmän info om benhinneinflammation alltså. Eftersom att det är många skidåkare som lider av detta och nya trådar startas om det hela tiden, så skulle det nog vara en bra idé. /P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Tillbaka
Topp