Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 361430" data-attributes="member: 32948"><p>Någon nämde boster strap, och jag känner att den behövs nämnas igen. </p><p>Googla på "booster strap". tror man kan köpa den från snowandrock.com, annars har alpingaraget dem. Fantastiskt bra pryl som hjälper jättemycket. Bara att löpa och köpa! (Elastisk strap som ersätter din fasta strap på pjäxan. Ökar prestandan i pjäxan samt skonar smalben) </p><p></p><p>Har tidigare haft problem med benhinnor och detta är vad jag har gjort för att fixa det: </p><p>-Formgjutna sulor</p><p>-Högre pjäxor med tightare passform mot smalbenet</p><p>-Spännt pjäxorna hårdare</p><p>-Köpt Booster Straps</p><p>-Styrketränat vad och gjort "tålyft" med hjälp av gummiband och ribbstol (Sjukt effektivt)</p><p>-Spola kallvatten/varmvatten/kallvatten/varmvatten... på smalbenen i duschen efter skiddagen, sen en klick antiinflammatorisk salva efter det. O.B.S. En salva som bara är antiinflammatorisk och inte smärtstillande är att föredra, vet dock inte om det finns... Men jag anser att det är bara de antiinflammatoriska egenskaperna man vill åt. </p><p></p><p>peteer här ovan nämnde formgjutna sulor från löplabbet (samma sak som ortopedinlägg) De är bra, men ofta för tjocka för pjäxor om du vill ha en riktigt bra passform. Conform'able är ett varumärke som gör riktigt bra skidsulor och finns hos de flesta duktiga bootfitters. De är tunna och ger dig allt det stöd du behöver. </p><p>Värt att veta om ortopedinlägg är att de ofta höjer upp området på "mellantårnas trampdyna" (vet inte hur jag ska beskriva området på annat sätt) för att avlasta foten. Detta sprider ut foten och är jättebra i en löpsko, men blir helt fel i en pjäxa där foten trycks ihop. </p><p></p><p>Sen är ju VILA en ganska viktig punkt också som man inte får glömma...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 361430, member: 32948"] Någon nämde boster strap, och jag känner att den behövs nämnas igen. Googla på "booster strap". tror man kan köpa den från snowandrock.com, annars har alpingaraget dem. Fantastiskt bra pryl som hjälper jättemycket. Bara att löpa och köpa! (Elastisk strap som ersätter din fasta strap på pjäxan. Ökar prestandan i pjäxan samt skonar smalben) Har tidigare haft problem med benhinnor och detta är vad jag har gjort för att fixa det: -Formgjutna sulor -Högre pjäxor med tightare passform mot smalbenet -Spännt pjäxorna hårdare -Köpt Booster Straps -Styrketränat vad och gjort "tålyft" med hjälp av gummiband och ribbstol (Sjukt effektivt) -Spola kallvatten/varmvatten/kallvatten/varmvatten... på smalbenen i duschen efter skiddagen, sen en klick antiinflammatorisk salva efter det. O.B.S. En salva som bara är antiinflammatorisk och inte smärtstillande är att föredra, vet dock inte om det finns... Men jag anser att det är bara de antiinflammatoriska egenskaperna man vill åt. peteer här ovan nämnde formgjutna sulor från löplabbet (samma sak som ortopedinlägg) De är bra, men ofta för tjocka för pjäxor om du vill ha en riktigt bra passform. Conform'able är ett varumärke som gör riktigt bra skidsulor och finns hos de flesta duktiga bootfitters. De är tunna och ger dig allt det stöd du behöver. Värt att veta om ortopedinlägg är att de ofta höjer upp området på "mellantårnas trampdyna" (vet inte hur jag ska beskriva området på annat sätt) för att avlasta foten. Detta sprider ut foten och är jättebra i en löpsko, men blir helt fel i en pjäxa där foten trycks ihop. Sen är ju VILA en ganska viktig punkt också som man inte får glömma... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Benhinneinflammation
Tillbaka
Topp