Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beräkning av radie
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 993824" data-attributes="member: 121331"><p>Problemet när du beräknar radien är ju att du inte kan utgår från hela skidans längd, utan måste använda längden där skidan verkligen har en radie (vilket antagligen är mellan fram- och bak-måtten). Jag har ett par Amplid Rockwell 182 cm med måtten 129/96/119 och angiven radie 14.36m. Detta pga taper och rocker fram och bak (samt twintip, som ju också tar en del kant). </p><p>Fördel med rocker osv är ju att man kan ändra effektiva radien genom att ligga på/kanta som jag upplever det, och i puder spelar det ju ingen roll alls nästan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 993824, member: 121331"] Problemet när du beräknar radien är ju att du inte kan utgår från hela skidans längd, utan måste använda längden där skidan verkligen har en radie (vilket antagligen är mellan fram- och bak-måtten). Jag har ett par Amplid Rockwell 182 cm med måtten 129/96/119 och angiven radie 14.36m. Detta pga taper och rocker fram och bak (samt twintip, som ju också tar en del kant). Fördel med rocker osv är ju att man kan ändra effektiva radien genom att ligga på/kanta som jag upplever det, och i puder spelar det ju ingen roll alls nästan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beräkning av radie
Tillbaka
Topp