Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Berg på Bästkusten.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="CalmTheFire" data-source="post: 49711" data-attributes="member: 34209"><p>Efter mycket klurande, grubblande, funderande och många ångestfyllda mardrömmar om en skidlös vinter, har jag kommit till insikt. Västkusten behöver ett berg.</p><p></p><p>Berg kommer inte till av sig själv. Eller jo det gör dom, men det tar några miljoner år, och så länge tänker jag banne mig inte vänta! Jag tänker starta en insamling. Vi ska bygga ett berg på västkusten! Jajjemän! I lysekil dessutom. Dels för att jag bor här, och dels för att vi ska ha nåt att göra på vintern också... </p><p></p><p>Vi måste fixa en jävla massa snökanoner också, snökanoner som funkar i plusgrader. Som gör snö som inte smälter i regn. </p><p></p><p>Men men! Det där med snö blir en senare fråga.</p><p></p><p>Nu gör vi såhär: Alla letar reda på en knytnävsstor sten, åsså kommer ni med den till Lysekil åsså lägger vi dem i en hög, och när vi har gjort det några gånger så har vi ett berg. Jag ska prata med kommunen om liftfinansiering imorrn. Byggnadslov tror jag inte vi behöver, då det inte verkar gälla berg.</p><p></p><p>Nå, vad säger ni? Nu sätter vi igång!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="CalmTheFire, post: 49711, member: 34209"] Efter mycket klurande, grubblande, funderande och många ångestfyllda mardrömmar om en skidlös vinter, har jag kommit till insikt. Västkusten behöver ett berg. Berg kommer inte till av sig själv. Eller jo det gör dom, men det tar några miljoner år, och så länge tänker jag banne mig inte vänta! Jag tänker starta en insamling. Vi ska bygga ett berg på västkusten! Jajjemän! I lysekil dessutom. Dels för att jag bor här, och dels för att vi ska ha nåt att göra på vintern också... Vi måste fixa en jävla massa snökanoner också, snökanoner som funkar i plusgrader. Som gör snö som inte smälter i regn. Men men! Det där med snö blir en senare fråga. Nu gör vi såhär: Alla letar reda på en knytnävsstor sten, åsså kommer ni med den till Lysekil åsså lägger vi dem i en hög, och när vi har gjort det några gånger så har vi ett berg. Jag ska prata med kommunen om liftfinansiering imorrn. Byggnadslov tror jag inte vi behöver, då det inte verkar gälla berg. Nå, vad säger ni? Nu sätter vi igång! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Berg på Bästkusten.
Tillbaka
Topp