Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Bergsövernattning i Kanada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 30964"><p>Jag har varit i samma situation som er och kan säga att de flesta åken är definitivt dagsturer så länge det är åkning ni är ute efter och inte "naturupplevelsen". Sprit till trangiakök är f-n i mig omöjligt att hitta så ta med bensin/fotogenkök om ni har sådant kök(man får inte ta med sig T-sprit på planet heller).</p><p></p><p> Jag tror inte ni behöver ett tält men om ni tar med ett ta med ett riktigt bra tält det kan komma en halv meter snö på en natt och blåsa,minus 25-30 osv. </p><p></p><p>I Kanada finns en kooperativ sportkedja som heter Mountain Equipment Co-Op (www.mec.ca), om ni landar i Calgary eller Vancouver glid förbi MEC och handla ryggsäckar liggunderlag och dyl där de har svinbra priser på bl a Arc`teryx och egna märken.</p><p></p><p> Hoppas det är till hjälp annars får ni fråga en gång till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 30964"] Jag har varit i samma situation som er och kan säga att de flesta åken är definitivt dagsturer så länge det är åkning ni är ute efter och inte "naturupplevelsen". Sprit till trangiakök är f-n i mig omöjligt att hitta så ta med bensin/fotogenkök om ni har sådant kök(man får inte ta med sig T-sprit på planet heller). Jag tror inte ni behöver ett tält men om ni tar med ett ta med ett riktigt bra tält det kan komma en halv meter snö på en natt och blåsa,minus 25-30 osv. I Kanada finns en kooperativ sportkedja som heter Mountain Equipment Co-Op (www.mec.ca), om ni landar i Calgary eller Vancouver glid förbi MEC och handla ryggsäckar liggunderlag och dyl där de har svinbra priser på bl a Arc`teryx och egna märken. Hoppas det är till hjälp annars får ni fråga en gång till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Bergsövernattning i Kanada
Tillbaka
Topp