Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest ang. skidval. tips?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Laplander" data-source="post: 258288" data-attributes="member: 70977"><p>Hej på Er!</p><p>Ny på forumet, och ställer frågan till Er experter därute. Jag har beslutsångest!</p><p></p><p>Jag är 184 lång, väger 92-94 kg</p><p>Har åkt i 28 år. God till avancerad åkare. Behärskar både on/off-pist.</p><p>Åker aggressivt, och vill ha en skida som svarar (kickback) när man trycker till, inget fladder.</p><p>Gärna en lättare skida, men den ska plöja bra på em. när det blir uppåkt. Ska klara</p><p>pjäxhög nysnö också, likväl som manchester på fm utan att spåra oroligt!</p><p>Är ingen fartfantast, åker gärna steepdown med korta svängar på hoppsladd.</p><p></p><p>(.. sån skida finns väl inte, säger ni…;-)</p><p></p><p>Har innan carving kört på salomon force 9 skidor och de var så ok som plankor kan vara.</p><p></p><p>Har tittat på dessa;</p><p></p><p>Elan Magfire 12 116-76-102 </p><p></p><p>Fischer amc 79 (176) 116/79/104 </p><p></p><p>Head Monster iM77 119-77-104 </p><p></p><p>Salomon Scrambler Hot 118-77-106 </p><p></p><p>Völkl Unlimited AC4</p><p></p><p>- men jag vet inte vilken jag ska välja! Ni som åkt dem, ge mig ett utlåtande.</p><p></p><p>Hälsningar från Gällivare med 120cm fräsch snö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Laplander, post: 258288, member: 70977"] Hej på Er! Ny på forumet, och ställer frågan till Er experter därute. Jag har beslutsångest! Jag är 184 lång, väger 92-94 kg Har åkt i 28 år. God till avancerad åkare. Behärskar både on/off-pist. Åker aggressivt, och vill ha en skida som svarar (kickback) när man trycker till, inget fladder. Gärna en lättare skida, men den ska plöja bra på em. när det blir uppåkt. Ska klara pjäxhög nysnö också, likväl som manchester på fm utan att spåra oroligt! Är ingen fartfantast, åker gärna steepdown med korta svängar på hoppsladd. (.. sån skida finns väl inte, säger ni…;-) Har innan carving kört på salomon force 9 skidor och de var så ok som plankor kan vara. Har tittat på dessa; Elan Magfire 12 116-76-102 Fischer amc 79 (176) 116/79/104 Head Monster iM77 119-77-104 Salomon Scrambler Hot 118-77-106 Völkl Unlimited AC4 - men jag vet inte vilken jag ska välja! Ni som åkt dem, ge mig ett utlåtande. Hälsningar från Gällivare med 120cm fräsch snö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest ang. skidval. tips?
Tillbaka
Topp