Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidsuge-Erik" data-source="post: 1069288" data-attributes="member: 118157"><p>Har ingen erfarenhet av en modern wc skida direkt. Vilken längd på Head WC storslalomskida tänkte du på? </p><p></p><p>Men det där med hur uppkört det är o skida... När det är uppkört så upplever jag att man </p><p>kan få samma/liknande grepp och kraft med te,x en Völkl RTM 84, som med en wc skida i en fin pist. Vilket ju är själva tjusningen med skidåkning. Du har kanske själv märkt hur din progressor är när det är riktigt uppkört. </p><p></p><p>Har du provat någon typ Völkl RTM eller the code skida i uppkörd pist o jämfört med dina progressor? En smalare skida i allt för mjuk snö blir ju enligt min åsikt inte riktigt lika kul som en något bredare modern med rocker(låt vara att det bara är tip och kanske tailrocker).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidsuge-Erik, post: 1069288, member: 118157"] Har ingen erfarenhet av en modern wc skida direkt. Vilken längd på Head WC storslalomskida tänkte du på? Men det där med hur uppkört det är o skida... När det är uppkört så upplever jag att man kan få samma/liknande grepp och kraft med te,x en Völkl RTM 84, som med en wc skida i en fin pist. Vilket ju är själva tjusningen med skidåkning. Du har kanske själv märkt hur din progressor är när det är riktigt uppkört. Har du provat någon typ Völkl RTM eller the code skida i uppkörd pist o jämfört med dina progressor? En smalare skida i allt för mjuk snö blir ju enligt min åsikt inte riktigt lika kul som en något bredare modern med rocker(låt vara att det bara är tip och kanske tailrocker). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Tillbaka
Topp