Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magido" data-source="post: 1069294" data-attributes="member: 156547"><p>Min Progressor är riktigt värdelös när det är uppkört... Och i offpist ska vi inte tala om...</p><p>82mm midja om jag inte minns fel... Helt hopplöst att åka med när det börjar bli riktigt löst i backen..</p><p></p><p>Enligt en bekant som jag åkt med som har mer erfarenhet än mig så är Progressor 700 alldeles för undermåliga för min nivå.. Han kallade dom nybörjarskidor om jag inte minns fel... Och jag kan till viss del förstå varför... Dom är lättkörda och roliga i låg - mellanfart.. Men när man lägger press på dom så har dom inte mycket att komma med tyvärr..</p><p></p><p>Jag har ingen erfarenhet av varken Völkl RTM eller WC-skidor... Men jag kan tänka mig att en WC skida blir betydligt jobbigare att åka på när det är uppkört i backen..</p><p></p><p>Frågan är hur stora fördelarna är... Hur mycket bättre är en WC skida i en välpreparerad backe?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magido, post: 1069294, member: 156547"] Min Progressor är riktigt värdelös när det är uppkört... Och i offpist ska vi inte tala om... 82mm midja om jag inte minns fel... Helt hopplöst att åka med när det börjar bli riktigt löst i backen.. Enligt en bekant som jag åkt med som har mer erfarenhet än mig så är Progressor 700 alldeles för undermåliga för min nivå.. Han kallade dom nybörjarskidor om jag inte minns fel... Och jag kan till viss del förstå varför... Dom är lättkörda och roliga i låg - mellanfart.. Men när man lägger press på dom så har dom inte mycket att komma med tyvärr.. Jag har ingen erfarenhet av varken Völkl RTM eller WC-skidor... Men jag kan tänka mig att en WC skida blir betydligt jobbigare att åka på när det är uppkört i backen.. Frågan är hur stora fördelarna är... Hur mycket bättre är en WC skida i en välpreparerad backe? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Tillbaka
Topp