Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1069302" data-attributes="member: 138899"><p>Jag skulle föreslå att du siktar på en skida med 85-105 mm midja</p><p>Ju bredare desto roligare i uppkörd pist och för den skull inte sämre i nypistat. Inte lika kvicka i svänväxlingen, men det är du ju inte ute efter som vill åka i stora svängar i hög fart. När det blir rejält uppkört ställer jag undan mina V-werks RTM och använder bredare skidor. Visst dom funkar riktigt bra oavsett före men man får mest ut av dom i hyfsat bra pist, sen får det vara hur isigt det vill, dom biter och det finns ingen övre fartgräns.</p><p>Stora svängar och hög fart, t.ex Völkl Kendo eller Mantra, Extrem Project 100, dämpade skidor med lite större bredd. </p><p>Men av dom två du har RTM 84, tveklöst dom fixar alla typer av svängar och kan hantera farten.</p><p>Oavsett vad så kommer det bli väsentligt stabilare än dina veka progressor 700</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1069302, member: 138899"] Jag skulle föreslå att du siktar på en skida med 85-105 mm midja Ju bredare desto roligare i uppkörd pist och för den skull inte sämre i nypistat. Inte lika kvicka i svänväxlingen, men det är du ju inte ute efter som vill åka i stora svängar i hög fart. När det blir rejält uppkört ställer jag undan mina V-werks RTM och använder bredare skidor. Visst dom funkar riktigt bra oavsett före men man får mest ut av dom i hyfsat bra pist, sen får det vara hur isigt det vill, dom biter och det finns ingen övre fartgräns. Stora svängar och hög fart, t.ex Völkl Kendo eller Mantra, Extrem Project 100, dämpade skidor med lite större bredd. Men av dom två du har RTM 84, tveklöst dom fixar alla typer av svängar och kan hantera farten. Oavsett vad så kommer det bli väsentligt stabilare än dina veka progressor 700 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Beslutsångest över skidval
Tillbaka
Topp