Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest skidköp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skoellhett" data-source="post: 833849" data-attributes="member: 105178"><p>Tjo, ska skaffa ett par nya skidor men har kraftig beslutsångest!</p><p></p><p>Åker mycket i skog med väldigt tight mellan träden. I skogen åker jag uppåkta spår men även mycket offpist kors och tvärs. Lite 50/50 uppåkt/offpist i skogen.</p><p>När jag inte är i skogen och åker så åker jag offpist. Har tänkt droppa också, 5-6 metersdropp, men kan hända att man provar sig uppåt mot 10 meter(om jag inte redan slagit ihjäl mig då dvs :D).</p><p>Slutligen så hamnar man kanske i parken ibland, och då vore det skönt om skidorna inte är alltför tunga.</p><p></p><p>Väger nästan 80kg och är 182cm.</p><p></p><p>Har f.ö. kollat på dessa skidor:</p><p></p><p>Salomon CZAR</p><p>Rossignol S7. 117 Freeride</p><p>Armada JJ</p><p>K2 Obsethed</p><p></p><p></p><p>Tack för svar!</p><p></p><p>EDIT: 40% skog, 40% offpist, 20% park</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skoellhett, post: 833849, member: 105178"] Tjo, ska skaffa ett par nya skidor men har kraftig beslutsångest! Åker mycket i skog med väldigt tight mellan träden. I skogen åker jag uppåkta spår men även mycket offpist kors och tvärs. Lite 50/50 uppåkt/offpist i skogen. När jag inte är i skogen och åker så åker jag offpist. Har tänkt droppa också, 5-6 metersdropp, men kan hända att man provar sig uppåt mot 10 meter(om jag inte redan slagit ihjäl mig då dvs :D). Slutligen så hamnar man kanske i parken ibland, och då vore det skönt om skidorna inte är alltför tunga. Väger nästan 80kg och är 182cm. Har f.ö. kollat på dessa skidor: Salomon CZAR Rossignol S7. 117 Freeride Armada JJ K2 Obsethed Tack för svar! EDIT: 40% skog, 40% offpist, 20% park [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest skidköp
Tillbaka
Topp