Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Beslutsångest USA/Canada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 449421"><p>befängd skulle jag inte hålla med om, du har ju helt rätt i din beskrivning av skillnaden mot svenska system, men du överdriver lite hur lång tid det tar att hitta i systemen.</p><p></p><p>"Ski around the rockies" ska ses precis som en avsmakningsmeny, lite smakprov för att man ska få sig en bild av vad man vill ha mer av. </p><p>Kicking Horse var jag i 2002 (tror jag?) och ärligt talat det tar inte 1 vecka att lära sig hitta fina åk där, självklart missade jag säkert hur mkt som helst men på min enda dag där hann jag väl med 5 åka från topp till dal alla ute i finfin puder trots att det inte snöat på 2v och det utan guide. </p><p></p><p>Whistler däremot är en helt annan grej där är nog inte ens en vecka tillräckligt precis som du skrev.</p><p></p><p>Den beskriving du ger av hur det ser ut tycker jag stämmer rätt bra med flera stora alporter också iofs.</p><p></p><p>Att försöka kombinera Whistler med Colorado däremot det är snudd på befängt om man inte har privatjet eller liknande</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 449421"] befängd skulle jag inte hålla med om, du har ju helt rätt i din beskrivning av skillnaden mot svenska system, men du överdriver lite hur lång tid det tar att hitta i systemen. "Ski around the rockies" ska ses precis som en avsmakningsmeny, lite smakprov för att man ska få sig en bild av vad man vill ha mer av. Kicking Horse var jag i 2002 (tror jag?) och ärligt talat det tar inte 1 vecka att lära sig hitta fina åk där, självklart missade jag säkert hur mkt som helst men på min enda dag där hann jag väl med 5 åka från topp till dal alla ute i finfin puder trots att det inte snöat på 2v och det utan guide. Whistler däremot är en helt annan grej där är nog inte ens en vecka tillräckligt precis som du skrev. Den beskriving du ger av hur det ser ut tycker jag stämmer rätt bra med flera stora alporter också iofs. Att försöka kombinera Whistler med Colorado däremot det är snudd på befängt om man inte har privatjet eller liknande [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Beslutsångest USA/Canada
Tillbaka
Topp