Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
beslutsångest, vilken ort är bäst för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 438812" data-attributes="member: 16052"><p>Verbiers system har 2 parker vad jag vet....kan ha fel där. Nendaz och La chaux. La chaux ligger mitt i systemet pà verbiersidan och nendaz park ligger 1.5 hr transport fràn verbier med skidor pà. La chaux är större till ytan och har fler kickar men färre rails än Nendaz. Nendaz har nog fàtt mer publicitet än vad det är värt trots att kickarna var riktigt sköna. Ingen av dessa 2 parker ligger i närheten av Kläppen som hàller riktigt hög europeisk standard. Färre kickar och sämre skötta i verbier. </p><p></p><p>Verbiers starka sida är den lättillgängliga offpisten som det finns massor av! Enda problemet är att det är rätt högalpint och en hel del människor som inte har en susning om vad de ger sig in pà. Gà lavinkurser och tänk efter före.</p><p></p><p>Läste nu att du var snowboardàkare......baksidan av Mt.Fort är ett kanontrevligt ställe att àka pà......som skidàkare.....men som brädàkare är det riktigt uselt faktiskt dà det avslutas med att man fàr staka 10 minuter. Det tar bort stora mängder av den annars sà lättillgänglia offpisten.</p><p></p><p>Valdisere sàg ut att vara ett grymt ställe med otroligt mycket möjligheter till bra àk. När jag var där sà fanns det dock inte tillräckligt med snö. Tror att parken är bättre i valdisere med betoning pà tror. Dà jag var där 2005 sà fanns det fler kicka där än i verbier 2008 iallafall.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 438812, member: 16052"] Verbiers system har 2 parker vad jag vet....kan ha fel där. Nendaz och La chaux. La chaux ligger mitt i systemet pà verbiersidan och nendaz park ligger 1.5 hr transport fràn verbier med skidor pà. La chaux är större till ytan och har fler kickar men färre rails än Nendaz. Nendaz har nog fàtt mer publicitet än vad det är värt trots att kickarna var riktigt sköna. Ingen av dessa 2 parker ligger i närheten av Kläppen som hàller riktigt hög europeisk standard. Färre kickar och sämre skötta i verbier. Verbiers starka sida är den lättillgängliga offpisten som det finns massor av! Enda problemet är att det är rätt högalpint och en hel del människor som inte har en susning om vad de ger sig in pà. Gà lavinkurser och tänk efter före. Läste nu att du var snowboardàkare......baksidan av Mt.Fort är ett kanontrevligt ställe att àka pà......som skidàkare.....men som brädàkare är det riktigt uselt faktiskt dà det avslutas med att man fàr staka 10 minuter. Det tar bort stora mängder av den annars sà lättillgänglia offpisten. Valdisere sàg ut att vara ett grymt ställe med otroligt mycket möjligheter till bra àk. När jag var där sà fanns det dock inte tillräckligt med snö. Tror att parken är bättre i valdisere med betoning pà tror. Dà jag var där 2005 sà fanns det fler kicka där än i verbier 2008 iallafall. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
beslutsångest, vilken ort är bäst för mig?
Tillbaka
Topp