Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
beslutsångest, vilken ort är bäst för mig?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Domme" data-source="post: 440191" data-attributes="member: 65303"><p>jag håller inte med om att boendet i verbier är så dyrt som alla säger..</p><p>vi bodde 4 pers i en lägenhet å betalade runt 13000 i månaden.. bor man på Alba där alla bummare bor betalar man mer och bor sunkigare. </p><p>Det tog oss kanske 15 minuter att gå in till stan men vi hade bil så de va lugnt. man kunde åka ner till den stora liften när det fanns snö å bussarna gick rätt ofta.. dom slutade dock gå lite tidigt. maten kostar typ som i sverige och alkoholen e mycket billigare.</p><p>Om du skulle bli sjuk ska du inte gå till någon läkare i verbier! Det är bara privatkliniker. jag gjorde de misstaget och fick betala 1400 direkt till läkarn, sen skulle jag ha medecin också. du ska istället ta dig till martigny, en stad några mil ner i dalen (tar kanske 30 minuter med bil). där e de bara att slänga fram ditt försäkringskort på sjukhuset så får du den behandling som behövs å du behöver inte betala något, dom kontaktar din försäkring.</p><p>Parken i själva verbier var väl inte så jättebra. det finns bättre i dom andra systemen som hänger ihop med verbier, i nendaz finns en stor och i thyon finns det också en stor park (eftersom jag inte åker park var jag aldrig där men folk har berättat att dom va stora) =).</p><p></p><p>annars tycker jag verbier e jävligt bra, e riktigt nöjd med min säsong (om du jobbar tjänar du ju mycket bättre i schweiz än i frankrike och österrike)</p><p></p><p>lycka till med sökandet =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Domme, post: 440191, member: 65303"] jag håller inte med om att boendet i verbier är så dyrt som alla säger.. vi bodde 4 pers i en lägenhet å betalade runt 13000 i månaden.. bor man på Alba där alla bummare bor betalar man mer och bor sunkigare. Det tog oss kanske 15 minuter att gå in till stan men vi hade bil så de va lugnt. man kunde åka ner till den stora liften när det fanns snö å bussarna gick rätt ofta.. dom slutade dock gå lite tidigt. maten kostar typ som i sverige och alkoholen e mycket billigare. Om du skulle bli sjuk ska du inte gå till någon läkare i verbier! Det är bara privatkliniker. jag gjorde de misstaget och fick betala 1400 direkt till läkarn, sen skulle jag ha medecin också. du ska istället ta dig till martigny, en stad några mil ner i dalen (tar kanske 30 minuter med bil). där e de bara att slänga fram ditt försäkringskort på sjukhuset så får du den behandling som behövs å du behöver inte betala något, dom kontaktar din försäkring. Parken i själva verbier var väl inte så jättebra. det finns bättre i dom andra systemen som hänger ihop med verbier, i nendaz finns en stor och i thyon finns det också en stor park (eftersom jag inte åker park var jag aldrig där men folk har berättat att dom va stora) =). annars tycker jag verbier e jävligt bra, e riktigt nöjd med min säsong (om du jobbar tjänar du ju mycket bättre i schweiz än i frankrike och österrike) lycka till med sökandet =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
beslutsångest, vilken ort är bäst för mig?
Tillbaka
Topp