Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Beslutsångest
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Faaager" data-source="post: 419589" data-attributes="member: 82964"><p>Jag märker att många skriver nedlåtande kommentarer om Freebord utan att ens provat det. Tillexempel Jona than som skriver att inget av ovanstående ens liknar snowboard känsla.</p><p>Jag är numera med i Freebords svenska team och åker freebord stor del av min fritid, och jag skall säga er alla att Freebord är fruktansvärt likt snowboard.</p><p></p><p>Pratade för ett litet tag sedan med en kompis på freebords amerikanska forum. Han berätade för mig att han förra säsongen inte klarade av att tex göra: 360 air, åka switch, speedchecka ordentligt mm.</p><p>Han berätta att efter 1 sommar med freebord så klarade han 3or lätt och ibland en och annan 5a i luften. Samt att han klarade att åka switch ungefär lika bra som vanligt. Och han nu var mycket säkrare med farten då han visste att han kunnde speedchecka bra.</p><p></p><p>Pratade även med en annan kompis som är sponsrad Mountinboard åkare, samt åker Freebord. Han åker mest Freestyle på sin freebord men säger att känslan i den vanliga "crusingen" på snowboar bäst efterliknas med freebord (om man jämnför med mountinboard).</p><p></p><p>Så jag ber alla som skriven nedlåtande kommentarer om freebord, utan att veta, att inte göra det, ni avråder folk från en underbar upplevelse och en bra "crosstrainer" till snowboard.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Faaager, post: 419589, member: 82964"] Jag märker att många skriver nedlåtande kommentarer om Freebord utan att ens provat det. Tillexempel Jona than som skriver att inget av ovanstående ens liknar snowboard känsla. Jag är numera med i Freebords svenska team och åker freebord stor del av min fritid, och jag skall säga er alla att Freebord är fruktansvärt likt snowboard. Pratade för ett litet tag sedan med en kompis på freebords amerikanska forum. Han berätade för mig att han förra säsongen inte klarade av att tex göra: 360 air, åka switch, speedchecka ordentligt mm. Han berätta att efter 1 sommar med freebord så klarade han 3or lätt och ibland en och annan 5a i luften. Samt att han klarade att åka switch ungefär lika bra som vanligt. Och han nu var mycket säkrare med farten då han visste att han kunnde speedchecka bra. Pratade även med en annan kompis som är sponsrad Mountinboard åkare, samt åker Freebord. Han åker mest Freestyle på sin freebord men säger att känslan i den vanliga "crusingen" på snowboar bäst efterliknas med freebord (om man jämnför med mountinboard). Så jag ber alla som skriven nedlåtande kommentarer om freebord, utan att veta, att inte göra det, ni avråder folk från en underbar upplevelse och en bra "crosstrainer" till snowboard. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
Beslutsångest
Tillbaka
Topp