Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anna620" data-source="post: 860887" data-attributes="member: 121749"><p>Ju mer jag läser och ju mer jag testar desto mer beslutsångest får jag... Därför frågar jag direkt istället för att läsa andra trådar, det blir jag ännu mer förvirrad av. Hoppas att ni experter här inne kan hjälpa mig!</p><p>Jag: tjej, 184 cm (jaa, 184), 68 kg. Duktig men inte särskilt aggresiv åkare som gillar att glida omkring på kant både i pisten och utanför. Behöver ett par skidor som fungerar till både och, i alla fall tills jag får råd att ha fler par skidor ;-)</p><p></p><p>Jag har testat en massa men det jag gillar mest är:</p><p>Völkl Kendo 2011 177cm - Jag älskar denna skida!! Helt makalöst stabil och rolig samtidigt. MEN, jag har provat den i rätt mjuka förhållanden och vet inte om jag skulle få fast den på is, den är ju rätt hård..</p><p></p><p>Scott Punisher 172cm - Också en rolig skida, lite mjukare än kendon. Dock tyckte jag att den kändes för kort, kan inte förklara varför... Nästa längd är 182cm, för långt? Jag är lite orolig för det.</p><p></p><p>Elan magfire 82Ti 176cm - Jag gillar stabiliteten i den här skidan men den är ju inte särskilt rolig... Jag vill ha lite mer liv...</p><p></p><p>Så, min fråga.. Är kendon verkligen så hård som jag tror att den är? Och är det nån som testat Punisher och kan uttala sig om eventuella skillnader pga längd?</p><p></p><p>Tacksam för all hjälp jag kan få! Jag är så trött på alla som försöker sälja på mig tjejskidor ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anna620, post: 860887, member: 121749"] Ju mer jag läser och ju mer jag testar desto mer beslutsångest får jag... Därför frågar jag direkt istället för att läsa andra trådar, det blir jag ännu mer förvirrad av. Hoppas att ni experter här inne kan hjälpa mig! Jag: tjej, 184 cm (jaa, 184), 68 kg. Duktig men inte särskilt aggresiv åkare som gillar att glida omkring på kant både i pisten och utanför. Behöver ett par skidor som fungerar till både och, i alla fall tills jag får råd att ha fler par skidor ;-) Jag har testat en massa men det jag gillar mest är: Völkl Kendo 2011 177cm - Jag älskar denna skida!! Helt makalöst stabil och rolig samtidigt. MEN, jag har provat den i rätt mjuka förhållanden och vet inte om jag skulle få fast den på is, den är ju rätt hård.. Scott Punisher 172cm - Också en rolig skida, lite mjukare än kendon. Dock tyckte jag att den kändes för kort, kan inte förklara varför... Nästa längd är 182cm, för långt? Jag är lite orolig för det. Elan magfire 82Ti 176cm - Jag gillar stabiliteten i den här skidan men den är ju inte särskilt rolig... Jag vill ha lite mer liv... Så, min fråga.. Är kendon verkligen så hård som jag tror att den är? Och är det nån som testat Punisher och kan uttala sig om eventuella skillnader pga längd? Tacksam för all hjälp jag kan få! Jag är så trött på alla som försöker sälja på mig tjejskidor ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Beslutsångest!
Tillbaka
Topp