Beställa Oakleybrillor från usa?

mas_skier

Medlem
Vad kostar frakten?
Vad kostar all tull och allt jobbigt totalt, nån som vet?
Hade planerat att köpa 3 par på samma gång.

de undrar jag också. dom är ju väldigt mycket billigare där.

Enligt Oakleys lite halvskumma polecy så ska inte butiker/återförsäljare i USA sälja till europa/austrailen/asien.

Om du lyckas få ett par iaf vilket borde går, så blir det fäl först frakt på kanske 20-50 dollar beroende på hur fort du vill ha dem + tull ca 4-6 procent om jag inte kommer ihåg helt fel sedan moms 25%

Tack för svar...räknade du med att det då skulle bli ca 500kr i total extra kostnad för alla för alla 3 tillsammans eller för varje?

för varje, jag vet dock inte om det blir exakt såhär , tullen vet jag inte exakt vad den ligger på men någonting däromkring jag gissat skulle jag tro, moms blir det nästan alltid det är väldigt få som sluppit den när de bestält från usa men har man tur så har man. Exakt fraktkostnad borde du kunna få genom att kika runt lite på hemsidan du funderar att beställa ifrån eller släng iväg ett mail till dem.

skicka ett mail till Oakley och fråga. Fråga om dom har möjlighet att skicka sakerna som en gåva, då slipper du momsen. Har funkat för mig ibland nät jag beställt från USA.

kolla annars www.mbstores.com
beställde 2 par wisdom därifrån, och för mig blev det ingen tull. Och frakten kostade ca 250kr.

gå till närmaste oakley återförsäljare och be dom ta hem då blir det inte mycket dyrare

Tack för all hjälp!

Men min polares kusin bor i USA. Han skulle komma till Sverige och då skulle han ta med sig ett par Wisdom White camo med black Iridium;)

Bye-bye socker pay(j)

Jag beställde precis ett par A-frame från USA, backcountry.com.
Det är då fri frakt innom USA,
så jag gjorde som dej,
skickade till kompisar som kommer på besök.

/Lycka till

Tillbaka
Topp