Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Beställning från USA
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blide" data-source="post: 154373" data-attributes="member: 35991"><p>Släppa en disskution om det ända som hindrar oss privatpersoner ifrån att utnyttja det "globala samhället" eller vad vi skall kalla det, fullt ut? Höj gränsen för privatimport utan tull osv till 1000-1500 säger jag... </p><p>Men eftersom det inte kommer hända inom den närmaste framtiden så tänker jag fortsätta som jag gör, att be de ställen där jag handlar att skriva ner värdet på paketen. Ibland funkar det och ibland inte.</p><p>Att det är ett lagbrott att försöka ducka för avgifterna som det sägs högre upp här, det kan säkert stämma men för att råka ut för nått sånt måste nån extremt nitisk människa driva på det hela. I alla andra fall så får du ett brev ifrån Arlanda Utrikes avd. som säger att du skall skicka en orderbekräftelse på vad paketet innehåller. Sen så kollar de att det stämmer, skickar ut paketet och så får du betala 25% på värdet på Posten innan du får ut dina grejer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blide, post: 154373, member: 35991"] Släppa en disskution om det ända som hindrar oss privatpersoner ifrån att utnyttja det "globala samhället" eller vad vi skall kalla det, fullt ut? Höj gränsen för privatimport utan tull osv till 1000-1500 säger jag... Men eftersom det inte kommer hända inom den närmaste framtiden så tänker jag fortsätta som jag gör, att be de ställen där jag handlar att skriva ner värdet på paketen. Ibland funkar det och ibland inte. Att det är ett lagbrott att försöka ducka för avgifterna som det sägs högre upp här, det kan säkert stämma men för att råka ut för nått sånt måste nån extremt nitisk människa driva på det hela. I alla andra fall så får du ett brev ifrån Arlanda Utrikes avd. som säger att du skall skicka en orderbekräftelse på vad paketet innehåller. Sen så kollar de att det stämmer, skickar ut paketet och så får du betala 25% på värdet på Posten innan du får ut dina grejer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Beställning från USA
Tillbaka
Topp