Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 27988" data-attributes="member: 13861"><p>Tror faktiskt dom flesta skiter högaktningsfullt i huruvida annonserna är många eller snygga. Själv brukar jag köpa tidningen för att förhoppningsvis få lite skön läsning om min favoritsysselsättning. Förhoppningarna grusas varje gång jag bläddrat igenom blaskan, men hoppet är ju det sista som lämnar idioten (eller hur det nu var) så jag fortsätter köpa den. Det viktigaset av allt i en journalistisk publikation, innehållet, verkar vara någonting som ÅS har glömt bort. På senaste omslaget stoltserar man med "149 sidor! Extra tjockt nummer" när det borde ha stått "149 sidor! Extra mycket substanslöst innehåll". </p><p></p><p>Visst, dom flesta här fattar att utan annonser blir det inga pengar och därför ingen tidning i kiosken. Men det verkar som om ÅS gått ett steg längre och istället blivit den svenska skidbranschens förlängda arm. Den årliga upprapningen av svenska skidorter är väl det tydligaste exemplet på det. Samma orter presenteras på samma sätt som taget ur respektive orts broschyr, år efter år. I ivern att tillfredsställa och dunka rätt personer i ryggen verkar hela redaktionen glömt bort saker som läsvärde och att försöka överraska sina läsare. Hur ska man annars kunna tolka att Scott Markewitz och Mattias F verkar ha oligopol på omslag och Zoom-bilder plus att de enda svenska friåkare som finns eller är värda att skriva om är Kaj, Sverre, Jon och Henke? Dunka, dunka. Klia min rygg så kliar jag din. Vilka åkare har de tyngsta sponsorerna bakom sig? Vilka syns mest? Känns som en tanke, och efter att ha hört hur före detta redaktörer avfärdar inkommet bildmaterial finns det ingen anledning att omvärdera den tanken.</p><p></p><p>ÅS var tidningen som började sprida myterna om La Grave och Alagna. Dagens tidning har endast namnet gemensamt med den tidningen. Dom två orterna som jag nämnde skulle väl aldrig ha kommit på fråga att skriva reportage om idag idag när antalet pistfik, fyrstolsliftar och blå salsgolv verkar vara viktigare saker att skriva om än själva upplevelsen av att åka skidor. Bristen på koppling till namnet är ju helt sjukt uppenbar. Tack dock för artikeln om Kittelfjäll i förra numret, några ljuspunkter finns trots allt i mörkret.</p><p></p><p>Så TheRealBubba och alla andra med kopplingar till ÅS, sluta gapa om annonsintäkter och inse att läsvärde inte skapas av pengar utan av en brinnande lust att nå ut med någonting. Det är det som kallas journalistik om ni har hört ordet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 27988, member: 13861"] Tror faktiskt dom flesta skiter högaktningsfullt i huruvida annonserna är många eller snygga. Själv brukar jag köpa tidningen för att förhoppningsvis få lite skön läsning om min favoritsysselsättning. Förhoppningarna grusas varje gång jag bläddrat igenom blaskan, men hoppet är ju det sista som lämnar idioten (eller hur det nu var) så jag fortsätter köpa den. Det viktigaset av allt i en journalistisk publikation, innehållet, verkar vara någonting som ÅS har glömt bort. På senaste omslaget stoltserar man med "149 sidor! Extra tjockt nummer" när det borde ha stått "149 sidor! Extra mycket substanslöst innehåll". Visst, dom flesta här fattar att utan annonser blir det inga pengar och därför ingen tidning i kiosken. Men det verkar som om ÅS gått ett steg längre och istället blivit den svenska skidbranschens förlängda arm. Den årliga upprapningen av svenska skidorter är väl det tydligaste exemplet på det. Samma orter presenteras på samma sätt som taget ur respektive orts broschyr, år efter år. I ivern att tillfredsställa och dunka rätt personer i ryggen verkar hela redaktionen glömt bort saker som läsvärde och att försöka överraska sina läsare. Hur ska man annars kunna tolka att Scott Markewitz och Mattias F verkar ha oligopol på omslag och Zoom-bilder plus att de enda svenska friåkare som finns eller är värda att skriva om är Kaj, Sverre, Jon och Henke? Dunka, dunka. Klia min rygg så kliar jag din. Vilka åkare har de tyngsta sponsorerna bakom sig? Vilka syns mest? Känns som en tanke, och efter att ha hört hur före detta redaktörer avfärdar inkommet bildmaterial finns det ingen anledning att omvärdera den tanken. ÅS var tidningen som började sprida myterna om La Grave och Alagna. Dagens tidning har endast namnet gemensamt med den tidningen. Dom två orterna som jag nämnde skulle väl aldrig ha kommit på fråga att skriva reportage om idag idag när antalet pistfik, fyrstolsliftar och blå salsgolv verkar vara viktigare saker att skriva om än själva upplevelsen av att åka skidor. Bristen på koppling till namnet är ju helt sjukt uppenbar. Tack dock för artikeln om Kittelfjäll i förra numret, några ljuspunkter finns trots allt i mörkret. Så TheRealBubba och alla andra med kopplingar till ÅS, sluta gapa om annonsintäkter och inse att läsvärde inte skapas av pengar utan av en brinnande lust att nå ut med någonting. Det är det som kallas journalistik om ni har hört ordet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Tillbaka
Topp