Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 27990" data-attributes="member: 13861"><p>Så vitt jag kommer ihåg det skrev Gunnar Andersson den första artikeln om La Grave runt 90 om jag inte minns helt galet (med bild på Serge skidandes i fartdräkt). Och om jag inte minns det ännu mer galet var det väl samme man (Gunnar alltså, Serge är väl inte så haj på svenska) som plitade ner några rader om Alagna också, 94-95 där någonstans har jag för mig. Kan inte säga att jag har (eller eftersträvar för den delen) björnkoll när det gäller ditt in- och utträde från ÅS, eller din nuvarande koppling dit. Jag vet mycket väl att du har skrivit om LG, rätt ok artikel även om jag har för mig att du stavade fel på Pan de Rideau. I mitt tycke har i alla fall tidningens kvalitet sjunkit rejält de senaste åren, även om fotonumret i vintras var ett tillfälligt fall framåt. Sen får du väl tolka det åt vilket personligt håll du vill.</p><p></p><p>Diskussionen om annonsintäktenas värde kan vi väl lägga åt sidan eftersom alla fattar hur det ligger till med den delen, Sverige kryllar väl knappast av potentiella annonsörer för en nischtidning. Jag menar bara att pengarna som annonsörerna petar till rimligtvis inte borde spela någon större roll för idérikedomen/fantasin/skaparkraften/entusiasmen när man väl sitter där vid tangentbordet och ska till att plita ner sin artikel eller välja bilder till zoom-sidorna. Alla fattar väl också att några feta Alaskatripper à la Powdermag kan det aldrig bli frågan om på grund av ekonomiska förutsättningar. Om man däremot jämför ÅS med FriFlyt i Norge som trots oljepengarna antagligen inte har mycket större resurser, så känns lillebrors tidning bra mycket fräschare och mer idérik än vad Åres bidrag gör.</p><p></p><p>Den 149e sidan? Det borde väl vara den där förhatliga plastpåsen som dom gömmer blaskan i så att man inte kan tjuvläsa den i butiken, i så fall är det väl den enda sidan med lite (pappers)substans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 27990, member: 13861"] Så vitt jag kommer ihåg det skrev Gunnar Andersson den första artikeln om La Grave runt 90 om jag inte minns helt galet (med bild på Serge skidandes i fartdräkt). Och om jag inte minns det ännu mer galet var det väl samme man (Gunnar alltså, Serge är väl inte så haj på svenska) som plitade ner några rader om Alagna också, 94-95 där någonstans har jag för mig. Kan inte säga att jag har (eller eftersträvar för den delen) björnkoll när det gäller ditt in- och utträde från ÅS, eller din nuvarande koppling dit. Jag vet mycket väl att du har skrivit om LG, rätt ok artikel även om jag har för mig att du stavade fel på Pan de Rideau. I mitt tycke har i alla fall tidningens kvalitet sjunkit rejält de senaste åren, även om fotonumret i vintras var ett tillfälligt fall framåt. Sen får du väl tolka det åt vilket personligt håll du vill. Diskussionen om annonsintäktenas värde kan vi väl lägga åt sidan eftersom alla fattar hur det ligger till med den delen, Sverige kryllar väl knappast av potentiella annonsörer för en nischtidning. Jag menar bara att pengarna som annonsörerna petar till rimligtvis inte borde spela någon större roll för idérikedomen/fantasin/skaparkraften/entusiasmen när man väl sitter där vid tangentbordet och ska till att plita ner sin artikel eller välja bilder till zoom-sidorna. Alla fattar väl också att några feta Alaskatripper à la Powdermag kan det aldrig bli frågan om på grund av ekonomiska förutsättningar. Om man däremot jämför ÅS med FriFlyt i Norge som trots oljepengarna antagligen inte har mycket större resurser, så känns lillebrors tidning bra mycket fräschare och mer idérik än vad Åres bidrag gör. Den 149e sidan? Det borde väl vara den där förhatliga plastpåsen som dom gömmer blaskan i så att man inte kan tjuvläsa den i butiken, i så fall är det väl den enda sidan med lite (pappers)substans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Tillbaka
Topp