Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Biegg_Omai" data-source="post: 27997" data-attributes="member: 14479"><p>Hoppla här kastas det paj åt alla håll och kanter!!! Tror jag ska dra iväg en med bara för att se var den hamnar! Känns som det här är ett ämne som hela tiden återkommer i skidcybervärlden, redan när det begav sig på torget.se/skidprat/ runt 97 slaktades tidningen ganska rejält av vissa profiler som numera huserar på denna sida. Ständigt återkommer diskussion och folk ilsknar till. </p><p></p><p>Som skribenter innan mig påpekat så är det bara att sluta att köpa den, om försäljnings siffrorna går ner kommer säkerligen herr finsk ägare att ryta till och undra vad det är som har hänt. Först då kommer en förändring att ske (spår jag). Dock ska vi inte glömma vissa viktiga saker i sammanhanget, ÅS ligger numera inte hos Intepress utan inom Tidsam. Detta gör att den numera finns i dom flesta livsmedelsaffärer eller åtminstone så finns möjligheten för handlare att ta in tidningen utan massa krångel. Inblandning av andra distrubitionsorganisationer och bökiga rutiner av returnering av tidskrifter har försvunnit. </p><p>Säkerligen har detta bidragit till att dom säljer fler lösnummer. Sen om dom på ÅS redaktionen puttar upp någon som Pernilla Wiberg eller någon annan legend inom skidvärlden gör det säkert också sitt till att lösnummerförsäljningen går upp.</p><p></p><p>Varför skulle annars dessa ansikten återkomma!! </p><p></p><p>Varför bryta ett vinnande koncept!!?? </p><p>Skulle inte förvåna mig det minsta om tidningen går bättre än någonsin just nu! Att sedan merparten av oss som gnällt och svurit över ÅS genom åren inte är den målgrupp som tidningen riktar sig till måste vi väl svälja. Enda sättet är att lägga våra slantar på en tidning som vi tycker är värda dom istället för att läsa ÅS och bli upprörda över dess innehåll. </p><p></p><p>För mig förefaller det även som målgruppsåldern bara ökar och ökar med åren. Kan dock förstå det för det är där pengarna finns. Känns som om lönsamhetskraven numera genomsyrar tidningen och artiklarna väljs efter vad som kommer att säljas just till den tänkta målgruppen. Hatten av för att ÅS lyckas dock så kvävs mångas lust till läsning i processen men det är smällar man får ta, eller? </p><p></p><p>Skulle vara intressant om någon från ÅS skulle ta sig tid och skriva in här och bemöta den svidande kritik som vissa har givit. Tänk bara så hedervärt det var av Länstidningens reporter som tog sig tid att gå in här och skriva efter sina artiklar om liftkortsklippningen i Åre förra året. Konstigt nog försvann hon ganska snabbt här ifrån men det var ett bevis på att det kan ge resultat att gorma på forumet. Så kom igen var inte sämre än en dagstidning, bemöta vad som skrivits under denna rubrik!!!!!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Biegg_Omai, post: 27997, member: 14479"] Hoppla här kastas det paj åt alla håll och kanter!!! Tror jag ska dra iväg en med bara för att se var den hamnar! Känns som det här är ett ämne som hela tiden återkommer i skidcybervärlden, redan när det begav sig på torget.se/skidprat/ runt 97 slaktades tidningen ganska rejält av vissa profiler som numera huserar på denna sida. Ständigt återkommer diskussion och folk ilsknar till. Som skribenter innan mig påpekat så är det bara att sluta att köpa den, om försäljnings siffrorna går ner kommer säkerligen herr finsk ägare att ryta till och undra vad det är som har hänt. Först då kommer en förändring att ske (spår jag). Dock ska vi inte glömma vissa viktiga saker i sammanhanget, ÅS ligger numera inte hos Intepress utan inom Tidsam. Detta gör att den numera finns i dom flesta livsmedelsaffärer eller åtminstone så finns möjligheten för handlare att ta in tidningen utan massa krångel. Inblandning av andra distrubitionsorganisationer och bökiga rutiner av returnering av tidskrifter har försvunnit. Säkerligen har detta bidragit till att dom säljer fler lösnummer. Sen om dom på ÅS redaktionen puttar upp någon som Pernilla Wiberg eller någon annan legend inom skidvärlden gör det säkert också sitt till att lösnummerförsäljningen går upp. Varför skulle annars dessa ansikten återkomma!! Varför bryta ett vinnande koncept!!?? Skulle inte förvåna mig det minsta om tidningen går bättre än någonsin just nu! Att sedan merparten av oss som gnällt och svurit över ÅS genom åren inte är den målgrupp som tidningen riktar sig till måste vi väl svälja. Enda sättet är att lägga våra slantar på en tidning som vi tycker är värda dom istället för att läsa ÅS och bli upprörda över dess innehåll. För mig förefaller det även som målgruppsåldern bara ökar och ökar med åren. Kan dock förstå det för det är där pengarna finns. Känns som om lönsamhetskraven numera genomsyrar tidningen och artiklarna väljs efter vad som kommer att säljas just till den tänkta målgruppen. Hatten av för att ÅS lyckas dock så kvävs mångas lust till läsning i processen men det är smällar man får ta, eller? Skulle vara intressant om någon från ÅS skulle ta sig tid och skriva in här och bemöta den svidande kritik som vissa har givit. Tänk bara så hedervärt det var av Länstidningens reporter som tog sig tid att gå in här och skriva efter sina artiklar om liftkortsklippningen i Åre förra året. Konstigt nog försvann hon ganska snabbt här ifrån men det var ett bevis på att det kan ge resultat att gorma på forumet. Så kom igen var inte sämre än en dagstidning, bemöta vad som skrivits under denna rubrik!!!!!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Besviken på ÅS
Tillbaka
Topp