Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Besviken på pjäxor .
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linder" data-source="post: 845414" data-attributes="member: 58560"><p>Erkänn att pjäxorna är en storlek förstora ...</p><p></p><p>Går man runt i butiken och tycker dom är sköna så är det ju något som är fel, benhinneinflamation får man inte heller utan det är en typ av stress (har varit många diskussioner om detta tidigare på forumet)</p><p></p><p></p><p>Felet är att väljer man en för stor pjäxa och man landar med lite bakåtvikt så kanar foten fram och man får en negativ brytning på smalbenet som leder till att man får skitont...</p><p></p><p>edit: för 6-7år sen köpte jag ett par pjäxor som va sköna på intersport i storlek 28.5or och mina fötter är 26.5... hade dom pjäxorna i en säsong, åkte sedan till en team sportia affär som är bra på sånt här (i mitt område, habo..) och då mätte han mina fötter och rekommenderade mig ett par 27.5or... Fick ont i dom också, inte förens man kom till Åre och fick hjälp av riktigt folk som förklarade hur allt skulle vara så inser man att 26.5cm motsvarar 26.5 i storlek och det ska vara tight i början ... Alla jag pratat med irl som haft problem med "benhinneinflamation" har hjälpt att gå ner i storlek eller bygga volym i pjäxan om dom inte haft råd med nya...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linder, post: 845414, member: 58560"] Erkänn att pjäxorna är en storlek förstora ... Går man runt i butiken och tycker dom är sköna så är det ju något som är fel, benhinneinflamation får man inte heller utan det är en typ av stress (har varit många diskussioner om detta tidigare på forumet) Felet är att väljer man en för stor pjäxa och man landar med lite bakåtvikt så kanar foten fram och man får en negativ brytning på smalbenet som leder till att man får skitont... edit: för 6-7år sen köpte jag ett par pjäxor som va sköna på intersport i storlek 28.5or och mina fötter är 26.5... hade dom pjäxorna i en säsong, åkte sedan till en team sportia affär som är bra på sånt här (i mitt område, habo..) och då mätte han mina fötter och rekommenderade mig ett par 27.5or... Fick ont i dom också, inte förens man kom till Åre och fick hjälp av riktigt folk som förklarade hur allt skulle vara så inser man att 26.5cm motsvarar 26.5 i storlek och det ska vara tight i början ... Alla jag pratat med irl som haft problem med "benhinneinflamation" har hjälpt att gå ner i storlek eller bygga volym i pjäxan om dom inte haft råd med nya... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Besviken på pjäxor .
Tillbaka
Topp