Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Beteende och kommunikation kring lavinfara?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="linkan_110" data-source="post: 1049175" data-attributes="member: 33252"><p>Vad har ni för upplevelser?</p><p>Typ säsongat i 7år, runt om, europa,kanada,norge och sverige. Har åkt efter snöfall och släppt, även saker som jag sagt ska släppa men gruppen sagt nej dom har ju sprängt. mycket riktigt släppte de där jag sa, dock litet men ändå. </p><p></p><p> Finns det oftast en ledare i gruppen?</p><p>Ledare i gruppen är något som verkar komma fram mellan raderna, är ganska intressant hur en hierka kan byggas utan att man utalar det öppet. Dock finns de gånger när man diskuterar en del och folk ger sig, speciellt på senare år har den där "ledaren" försvunnit men om man möter någon som man har respekt för och vet "Kan" så kan de nog hända man litar för mycket på den personen ifråga. </p><p></p><p></p><p></p><p> Påverkar filmning och fotografering?</p><p>Njaeeeee, Kan tänka mig de gör de om man stöter på förhållanden. Dock inget "jag" skulle låta mig påverkas av. ( med reservation för grupptryck,stoke,dumheter,osv) </p><p></p><p>Hur tekniska diskussioner har ni kring snöstabilitet? </p><p>Tekniska nog för att inte förstå allt själv, njae men en del tekniskt blir de allt. Speciellt efter vintern med socker i botten i alperna osv.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="linkan_110, post: 1049175, member: 33252"] Vad har ni för upplevelser? Typ säsongat i 7år, runt om, europa,kanada,norge och sverige. Har åkt efter snöfall och släppt, även saker som jag sagt ska släppa men gruppen sagt nej dom har ju sprängt. mycket riktigt släppte de där jag sa, dock litet men ändå. Finns det oftast en ledare i gruppen? Ledare i gruppen är något som verkar komma fram mellan raderna, är ganska intressant hur en hierka kan byggas utan att man utalar det öppet. Dock finns de gånger när man diskuterar en del och folk ger sig, speciellt på senare år har den där "ledaren" försvunnit men om man möter någon som man har respekt för och vet "Kan" så kan de nog hända man litar för mycket på den personen ifråga. Påverkar filmning och fotografering? Njaeeeee, Kan tänka mig de gör de om man stöter på förhållanden. Dock inget "jag" skulle låta mig påverkas av. ( med reservation för grupptryck,stoke,dumheter,osv) Hur tekniska diskussioner har ni kring snöstabilitet? Tekniska nog för att inte förstå allt själv, njae men en del tekniskt blir de allt. Speciellt efter vintern med socker i botten i alperna osv. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Beteende och kommunikation kring lavinfara?
Tillbaka
Topp