Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bettigaste ultimata skidan i historien?Hendryx Kobra GLH vs Hendryx 917 vs Völkl The Code?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 973257" data-attributes="member: 12646"><p>Först ska jag säga att jag ännu inte testat Völkln och Kobran.</p><p></p><p>Men, 917 och race stock har jag åkt mycket.</p><p>Som amatör (dock med någorlunda tryck i svängarna) säger jag direkt att det är 917 som kan generera mest G-kraft.</p><p>Jag hade den första modellen (178cm) och får allt säga att den inte har någon konkurrens på marknaden idag när det gäller att generera enorma g-krafter. Självklart jämför jag här med SL Race stocks. (Atomic 165, Rossignol 165 och Head 165 men även mina gamla Nordica SL 155)</p><p></p><p>186:an av 917 var jag inte så stort fan av när jag testade den. Självklart var den ruggit bra men jag anser att Hendryx gjorde den "lite för snäll" när man jämför med 178:an.</p><p>Jag föredrar 178:ans TOTALT kompromisslösa inställning.</p><p></p><p>Tro bara nu inte att 186:an är vek, det är den def inte. 186:an är fortfarande "för mycket skida" för det stora flertalet skidåkare. Jag kan garantera att det krävs kraft och teknik för att uppskatta 186:an fullt ut.</p><p></p><p>Men, jag håller ändå 186:an som vinnare över GS race stock då det 21m svängradie (kontra 23m på gamla race stock) och att rockern gör att det är enklare att komma in i sväng.</p><p>Samt att jag anser att det är bättre spårvilja och grepp i 917.</p><p>Och, för att inte göra dig besviken, accelerationen ur sväng är minst lika bra(om inte bättre) på 917 som på de bästa race stocklaggen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 973257, member: 12646"] Först ska jag säga att jag ännu inte testat Völkln och Kobran. Men, 917 och race stock har jag åkt mycket. Som amatör (dock med någorlunda tryck i svängarna) säger jag direkt att det är 917 som kan generera mest G-kraft. Jag hade den första modellen (178cm) och får allt säga att den inte har någon konkurrens på marknaden idag när det gäller att generera enorma g-krafter. Självklart jämför jag här med SL Race stocks. (Atomic 165, Rossignol 165 och Head 165 men även mina gamla Nordica SL 155) 186:an av 917 var jag inte så stort fan av när jag testade den. Självklart var den ruggit bra men jag anser att Hendryx gjorde den "lite för snäll" när man jämför med 178:an. Jag föredrar 178:ans TOTALT kompromisslösa inställning. Tro bara nu inte att 186:an är vek, det är den def inte. 186:an är fortfarande "för mycket skida" för det stora flertalet skidåkare. Jag kan garantera att det krävs kraft och teknik för att uppskatta 186:an fullt ut. Men, jag håller ändå 186:an som vinnare över GS race stock då det 21m svängradie (kontra 23m på gamla race stock) och att rockern gör att det är enklare att komma in i sväng. Samt att jag anser att det är bättre spårvilja och grepp i 917. Och, för att inte göra dig besviken, accelerationen ur sväng är minst lika bra(om inte bättre) på 917 som på de bästa race stocklaggen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Bettigaste ultimata skidan i historien?Hendryx Kobra GLH vs Hendryx 917 vs Völkl The Code?
Tillbaka
Topp