Betyg sättning på orter

AndersM

Ny medlem
Betyg sättning på orter
Tycker att det saknas viktiga uppgifter om skidorterna här, vilket man kanske skulle kunna förbättra med fler betygsättnings frågor.
Saker som jag saknar och skulle vilja veta innan jag åker till en ort jag inte varit på innan är ungefär följande :

Pris på liftkort - en jäkla pris skiljnad från ort till ort, var den gäller
Backarna/liftarna - Liftköer, backarna, pistning, offpist möjligheter
Boende - Pris/standard (olika alternativ: vandrahem, stuga, osv)
Transport/Transfer - Hur man tar sig till orten med tåg/buss/flyg
Uteliv - Afterski, mat ställen, nattlivet, damer, service, osv

Jag tror att en sådan sammanställning skulle hjälpa folk att hitta till rätt ställen att åka + alla inlägg enstaka personer redan har gjort... så att man inte får en chock när man upptäcker att 1 veckas liftkort i Åre är ½ priset i tex. Dundret ... då hade jag känt mig lite blåst - framförallt när toppzonet är oftare avstängt än öppet.... och inte fan får man billigare liftkort för det !

Betyg sättning på orter
Håller väl med... Fast sådan info brukar ju finnas på respektive orts hemsida som det oftast är länkat till.

Annars är väl detta ett så kallat "community", vilket brukar betyda att "du ska inte bara läsa här, du måste bidra till innehållet själv".

Tyvärr verkar det vara så att just Skidorter verkar vara stängt för nya inlägg just nu? Det är ju inte bra.

Betyg sättning på orter
Vi kan väll börja med Chamonix eftersom jag ska dit i vinter för första gången!

Man hör ju allt snack om fint puder och så men ifall jag frågar så här, hur ser de preparerade pisterna ut? de fina familjebackarna och så? finns det över huvudtaget?

mvh // Mookie

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp