Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Bib-byxor eller Connecta byxor med jacka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1137644" data-attributes="member: 83225"><p>En aspekt till som jag tycker är ännu viktigare nästan är att biben hjälper till att slippa glipor. Få in snö har jag aldrig sett som ett problem och om jag kunde välja mellan att ha snölås eller inte så skulle jag hellre vara utan (har man avtagbart är det ju förstås bäst). Däremot hatar jag när man efter bara ganska kort tid sitter i läget där ryggplattans rundning gjort att byxorna glider ner, böjer du dig framåt får du kanske ryggplattans nederkant utanför brallorna osv osv. Personligen kör jag därför alltid med helkroppsunderställ (KAsks), världens mest underskattade plagg, och sen ryggplattan direkt på det, bibbyxorna utanpå (eftersom de har hängslen slipper du problem med att få dem att sitta åt i midjan), utanpå det ett förstärkningsplagg av varierad tjocklek beroende på väder och sen skaljackan över det. Funkar galant. Det blir aldrig några glipor eller ojämnheter eller veck eller annat obekvämt. </p><p></p><p>Lösningen när man drar ihop snölåsen med knappar elelr dragkedja funkar ju på ungefär samma sätt men problemet är kompatibiliteten. För att det ska funka måste ju alla dina plagg använda samma dragkedjestandard osv. Personligen har jag bytt plagg ganska ofta, utan nödvändigtvis byta hela ställ på samma gång och då vill jag inte vara bunden</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1137644, member: 83225"] En aspekt till som jag tycker är ännu viktigare nästan är att biben hjälper till att slippa glipor. Få in snö har jag aldrig sett som ett problem och om jag kunde välja mellan att ha snölås eller inte så skulle jag hellre vara utan (har man avtagbart är det ju förstås bäst). Däremot hatar jag när man efter bara ganska kort tid sitter i läget där ryggplattans rundning gjort att byxorna glider ner, böjer du dig framåt får du kanske ryggplattans nederkant utanför brallorna osv osv. Personligen kör jag därför alltid med helkroppsunderställ (KAsks), världens mest underskattade plagg, och sen ryggplattan direkt på det, bibbyxorna utanpå (eftersom de har hängslen slipper du problem med att få dem att sitta åt i midjan), utanpå det ett förstärkningsplagg av varierad tjocklek beroende på väder och sen skaljackan över det. Funkar galant. Det blir aldrig några glipor eller ojämnheter eller veck eller annat obekvämt. Lösningen när man drar ihop snölåsen med knappar elelr dragkedja funkar ju på ungefär samma sätt men problemet är kompatibiliteten. För att det ska funka måste ju alla dina plagg använda samma dragkedjestandard osv. Personligen har jag bytt plagg ganska ofta, utan nödvändigtvis byta hela ställ på samma gång och då vill jag inte vara bunden [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Bib-byxor eller Connecta byxor med jacka?
Tillbaka
Topp