Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bibby pro,
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="somebody" data-source="post: 557185" data-attributes="member: 47499"><p>"The 188 has an overall soft flex, ample tip and tail, and a larger footprint making it a powder hound. Rounding out the line, our Ruby 190 contains a stiffer flex throughout and longer effective edge making this a great directional charger." Från Moments sida.</p><p></p><p>För mig spelar det ingen roll vilket spann skidan har bara jag gillar den, visst är det väldigt individuellt vad man gillar men nu är det ju rätt svårt att prova skidan. Har aldrig tidigare åkt på en rocker skida så jag vet inte vad jag ska förvänta mig av en sådan men heller aldrig tyckt att en skida med vanligt spann har varit speciellt dålig. Det hela handlar väl om vad man gillar antar jag. Så vad tror du om 188an då den enligt sidan ska vara mjukare än 190an. Alround och med betoning på puder är ju mitt planerade anvädningsområde. Kommer ju som sagt att köra telis på den fast med både styv bindning och styv samt hög pjäxa. Många av mina vänner verkar tycka att jag är lite smått fanatisk över breda skidor och tycker att det är helt onödigt då man klarar sig med 90mm midja här i sverige enligt dom. Men jag tummar hellre på pistegenskaperna och har den där extra bredden då den episka puderdagen är här och enligt mig är 100-110 en bra alround bredd. Och sen vet man ju heller aldrig vart i världen man hamnar härnäst.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="somebody, post: 557185, member: 47499"] "The 188 has an overall soft flex, ample tip and tail, and a larger footprint making it a powder hound. Rounding out the line, our Ruby 190 contains a stiffer flex throughout and longer effective edge making this a great directional charger." Från Moments sida. För mig spelar det ingen roll vilket spann skidan har bara jag gillar den, visst är det väldigt individuellt vad man gillar men nu är det ju rätt svårt att prova skidan. Har aldrig tidigare åkt på en rocker skida så jag vet inte vad jag ska förvänta mig av en sådan men heller aldrig tyckt att en skida med vanligt spann har varit speciellt dålig. Det hela handlar väl om vad man gillar antar jag. Så vad tror du om 188an då den enligt sidan ska vara mjukare än 190an. Alround och med betoning på puder är ju mitt planerade anvädningsområde. Kommer ju som sagt att köra telis på den fast med både styv bindning och styv samt hög pjäxa. Många av mina vänner verkar tycka att jag är lite smått fanatisk över breda skidor och tycker att det är helt onödigt då man klarar sig med 90mm midja här i sverige enligt dom. Men jag tummar hellre på pistegenskaperna och har den där extra bredden då den episka puderdagen är här och enligt mig är 100-110 en bra alround bredd. Och sen vet man ju heller aldrig vart i världen man hamnar härnäst. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Bibby pro,
Tillbaka
Topp