Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Big Daddy vs Thug, nån som provat?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PlunTzkY" data-source="post: 389644" data-attributes="member: 15424"><p>Du behöver ett par bindningar med minst DIN 14 på ett par så breda skidor anser jag, man måste cranka på lite extra när skidorna är så breda eftersom det blir en hävstångseffekt när du tar upp dom på kant.</p><p>Marker 11 är ett riktigt smäck som bara kommer ge dig sju svåra år, men jag tycker marker 14 har funkat rätt bra för brorsan på ett par gotamas trots att en del gnäller på dem. Själv kör jag på salomon och tyrolia freeflex. Båda är robusta bindningar och jag gillar tyrolias utlösning som även går slidleds vid hälen, helt ovetenskapligt känns det som det borde vara bra för knän osv.</p><p></p><p>Jag har ett par Atomic med DIN 20 som du kan få köpa för en schysst peng om du är intresserad, helt nya.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PlunTzkY, post: 389644, member: 15424"] Du behöver ett par bindningar med minst DIN 14 på ett par så breda skidor anser jag, man måste cranka på lite extra när skidorna är så breda eftersom det blir en hävstångseffekt när du tar upp dom på kant. Marker 11 är ett riktigt smäck som bara kommer ge dig sju svåra år, men jag tycker marker 14 har funkat rätt bra för brorsan på ett par gotamas trots att en del gnäller på dem. Själv kör jag på salomon och tyrolia freeflex. Båda är robusta bindningar och jag gillar tyrolias utlösning som även går slidleds vid hälen, helt ovetenskapligt känns det som det borde vara bra för knän osv. Jag har ett par Atomic med DIN 20 som du kan få köpa för en schysst peng om du är intresserad, helt nya. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Big Daddy vs Thug, nån som provat?
Tillbaka
Topp