Big pen vs Rhino Chaser?

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
I

IngemarH79

Guest
Big pen vs Rhino Chaser?
Jag funderar på att skaffa endera Big pen eller Rhino Chaser efter ha kört på Katana (190cm 140-111-130 mm, r=27.6) ett par år. Någon av er som som prövat båda kan gärna få komma med utlåtanden. De ligger nära varandra i måttmäsigt och desto längre ifrån varandra i pris men hur är de att åka på?
Rhino 188 cm: 150-120-145 mm, r=21 m
Big Pen 187cm: 157-122-150, r=21m
En försäljare som åkt båda två sa att Big pen är som Rhinon utan det där lilla extra.

Senast ändrad:
Big pen vs Rhino Chaser?
Tillverkas i samma fabrik och har liknande mått, så visst kan det vara förvirrande. Jag har inte åkt på Rhino Chaser men jag testade pennorna några gånger förra säsongen och blev så imponerad att jag köpte ett par (som jag senare var tvungen att sälja, men i alla fall).

Som jag har förstått bor du ju i Jämtland och Extrem/Hendryx högborg. Med andra ord ett guldläge för att prova bägge två innan du bestämmer dig :)

Big pen vs Rhino Chaser?
Åkte några gånger på Big Pen förra året och tyckte att dom var helt ok. Paret jag åkte hade dock en ganska avvikande rockerkurva om man jämförde med dom laggen som var till salu. Dom jag åkte såg mera ut som ett par hellbents. Var inne på att fixa ett par egna nu till säsongen men drog ett skott i blindo och beställde ett par Born to drop istället. Med risk för att få skit för att jag föreslår annat än vad du bett om så kan jag efter en dag på dom bara vara grymt nöjd med det valet. Jämfört med BPna jag åkte så är BTD vassare i alla testade fören(pist, mjuk pist, en dec mjuk snökanonsnö). Värt att notera är att de fabriksuppgivna måtten på BTD är lite udda. Tipmåttet är 139mm vid den punkt där rockern slutar. Bredaste måttet på tipen är 149mm. Midjan får jag inte heller till 125 utan det är ett par tre mm mindre.
Spelar priset roll så sparar man dessutom några tusenlappar...

Tillbaka
Topp