Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Big pen vs Rhino Chaser?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dustbin_Dan" data-source="post: 832089" data-attributes="member: 28198"><p>Åkte några gånger på Big Pen förra året och tyckte att dom var helt ok. Paret jag åkte hade dock en ganska avvikande rockerkurva om man jämförde med dom laggen som var till salu. Dom jag åkte såg mera ut som ett par hellbents. Var inne på att fixa ett par egna nu till säsongen men drog ett skott i blindo och beställde ett par Born to drop istället. Med risk för att få skit för att jag föreslår annat än vad du bett om så kan jag efter en dag på dom bara vara grymt nöjd med det valet. Jämfört med BPna jag åkte så är BTD vassare i alla testade fören(pist, mjuk pist, en dec mjuk snökanonsnö). Värt att notera är att de fabriksuppgivna måtten på BTD är lite udda. Tipmåttet är 139mm vid den punkt där rockern slutar. Bredaste måttet på tipen är 149mm. Midjan får jag inte heller till 125 utan det är ett par tre mm mindre.</p><p>Spelar priset roll så sparar man dessutom några tusenlappar...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dustbin_Dan, post: 832089, member: 28198"] Åkte några gånger på Big Pen förra året och tyckte att dom var helt ok. Paret jag åkte hade dock en ganska avvikande rockerkurva om man jämförde med dom laggen som var till salu. Dom jag åkte såg mera ut som ett par hellbents. Var inne på att fixa ett par egna nu till säsongen men drog ett skott i blindo och beställde ett par Born to drop istället. Med risk för att få skit för att jag föreslår annat än vad du bett om så kan jag efter en dag på dom bara vara grymt nöjd med det valet. Jämfört med BPna jag åkte så är BTD vassare i alla testade fören(pist, mjuk pist, en dec mjuk snökanonsnö). Värt att notera är att de fabriksuppgivna måtten på BTD är lite udda. Tipmåttet är 139mm vid den punkt där rockern slutar. Bredaste måttet på tipen är 149mm. Midjan får jag inte heller till 125 utan det är ett par tre mm mindre. Spelar priset roll så sparar man dessutom några tusenlappar... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Big pen vs Rhino Chaser?
Tillbaka
Topp