Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Big stix 84 eller Monster 85
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hans_Lundblom" data-source="post: 44622" data-attributes="member: 10309"><p>Jag har åkt en hel del lössnö i mina dagar har tex varit en säsong i Utah och åkte då på ett par Völkl P9 vilka jag tyckte fungerade utmärkt. Så det är inte så att jag har dålig teknik men det kan vara så att G4orna är för styva för mig i pudret (jag väger 73 kg). Kanske skulle de vara bättre för mig i 178 cm eller att jag köper en mjukare skida. Jag tycker att G4 fungerar väldigt bra i pist, ett par decimeter lössnö och uppkörd lössnö och jag gillar värkligen dess suveräna ingrepp. Jag kan hålla med om att det låter lite konstigt att ha ett par G4 för mestadels piståkning och ett par IM85 för lössnö. Men tanken är att om jag hittar ett par andra skidor som ger ett bra flyt i lössnö och samtidigt har ett bra isgrepp så säljer jag antagligen G4orna.</p><p></p><p>Hasse</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hans_Lundblom, post: 44622, member: 10309"] Jag har åkt en hel del lössnö i mina dagar har tex varit en säsong i Utah och åkte då på ett par Völkl P9 vilka jag tyckte fungerade utmärkt. Så det är inte så att jag har dålig teknik men det kan vara så att G4orna är för styva för mig i pudret (jag väger 73 kg). Kanske skulle de vara bättre för mig i 178 cm eller att jag köper en mjukare skida. Jag tycker att G4 fungerar väldigt bra i pist, ett par decimeter lössnö och uppkörd lössnö och jag gillar värkligen dess suveräna ingrepp. Jag kan hålla med om att det låter lite konstigt att ha ett par G4 för mestadels piståkning och ett par IM85 för lössnö. Men tanken är att om jag hittar ett par andra skidor som ger ett bra flyt i lössnö och samtidigt har ett bra isgrepp så säljer jag antagligen G4orna. Hasse [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Big stix 84 eller Monster 85
Tillbaka
Topp