Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
big trouble i parken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 245961" data-attributes="member: 46762"><p>... och en skidas egenskaper i parken avgörs inte om den har 4 eller 6 cm höjd baktill... Många skidor har onödigt mycket brätte för att enbart vara i pister och parken, men det är inte relevant!</p><p></p><p>Om du bor i Tärnaby antar jag att du kan åka relativt bra, bättre än de flesta Göteborgare och Stockholmare iaf... BT'n kan därför vara ett ganska bra alternativ, du får en skida som funkar gott och väl till minst 720 i parken utan att slita sönder knäna på grund av motståndet och när du blir lite äldre och inser vad skidåkning verkligen går ut på så kan du ju ta med den till baksidan och fortsätta ha kul där, vare sig du vill köra på marken eller ut från kickar och drivor. Det jag har kommit fram till om BT'n är att den är ganska styv då man handflexar den, styvare än Seth och BC som exempel. Det blir ju mer skida att klara av men det skall nog inte vara så jäkla svårt om du kan åka... Men om du överväger Fujative så vettefaan...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 245961, member: 46762"] ... och en skidas egenskaper i parken avgörs inte om den har 4 eller 6 cm höjd baktill... Många skidor har onödigt mycket brätte för att enbart vara i pister och parken, men det är inte relevant! Om du bor i Tärnaby antar jag att du kan åka relativt bra, bättre än de flesta Göteborgare och Stockholmare iaf... BT'n kan därför vara ett ganska bra alternativ, du får en skida som funkar gott och väl till minst 720 i parken utan att slita sönder knäna på grund av motståndet och när du blir lite äldre och inser vad skidåkning verkligen går ut på så kan du ju ta med den till baksidan och fortsätta ha kul där, vare sig du vill köra på marken eller ut från kickar och drivor. Det jag har kommit fram till om BT'n är att den är ganska styv då man handflexar den, styvare än Seth och BC som exempel. Det blir ju mer skida att klara av men det skall nog inte vara så jäkla svårt om du kan åka... Men om du överväger Fujative så vettefaan... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
big trouble i parken
Tillbaka
Topp